Linda Skugge marknadsför skidåkning

Skidorten Stöten i Sälen ska under vintern lansera Sveriges första realitysåpa i fjällmiljö, kallad c/o Stöten. En annorlunda marknadsföring och bakom jobbet står Linda Skugge.

Stötens 200 säsongsanställda kommer att blogga/twittra/facebooka/youtuba/bambusa om sina liv och vardag. Det blir allt från romantik till grå vardagsmorgon, skratt och tårar. Och givetvis en hel del skidåkning. Det blir första gången i Sverige en stor arbetsplats låter alla sina anställda berätta om sina liv i en blogg - på arbetstid.

- Stöten är en perfekt miljö för en arbetsplatsbaserad såpa. Det är en spännande tid för alla våra säsongsanställda. Många tar steget ut i vuxenlivet hos oss, och det hinner hända mycket på en skidanläggning under en vintersäsong, säger Malin Thorsen, marknadschef på Stöten i Sälen.

- Bloggar och Facebook är en del av vår vardag idag, därför känns det naturligt att också Stöten finns där våra gäster finns. Här kan vi nå våra gäster på ett sätt som traditionell marknadsföring inte alltid lyckas med.

Uppdraget att leda satsningen har gått till Linda Skugge som i år har startat en kommunikationsbyrå. Nu får hon Stöten som kund.

- Detta är en fantastisk chans för alla ungdomar, en blogg är vad man gör den till. Detta kan ta dem vart de vill bara de kämpar och är smarta. Det blir en bloggsåpa av sällan skådat slag. Jag hoppas att nya Blondinbella-stjärnan tänds där uppe i pisten. Det är intressant att se hur unga killar och tjejer lever idag, och spännande att få se vilka som blir stjärnorna på Stöten.

Gustaf (inte verifierad)

tors, 2009-11-05 09:23

1. Vad fan är...

är twittra och bambusa????

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Nu börjar det bli trångt på läktarna runt centercourten vid Båstad tennisstadion. Räkna med nytt publikrekortd i sommar. Den ene världsstjärnan efter den andre har gett klartecken till att komma i sommar. Senast  sa världstvåan Jannik Sinner ja till Nordea Open.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.