"Zlatan ringer varannan dag"

Zlatans förhållande till Volvo har blivit mycket speciellt. ”Han ringer varannan dag och intresserar sig”, avslöjar Anders Gutafsson, vd för Volvo personbilar Sverige.
Zlatan Ibrahimovic fortsätter att hålla kontakt med Volvo och ringer till de ansvariga till reklamfilmen. Nu ska också hans bok lanserat i nya Volvo-bilar-

 

Made in Sweden och Zlatan har blivit ett begrepp och till och med reklamproffsen förvånas över genomslaget.

Och inte tog han så mycket betalt så många tog för givet. 

Han vill kolla

Som om inte det är nog visar Zlatan ett intresse för Volvo och fortsättningen på ett sätt som ingen hade kunnat föreställa sig.

- Zlatan är ett fenomen. Jag har inte träffat honom själv, men mina kollegor som skött kampanjen berättar att han var fantastisk att jobba med, säger Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, till Helsingborgs Dagblad. 

- Varannan dag hör Zlatan av sig till vår marknadskoordinat på marknadsavdelningen för att höra hur många bilar vi sålt.

Ingår i nya Volvo

Nu finns också Zlatans biografi med i i 10 000 Volvo-bilar i Sverige, Norge, Danmark, Holland och Belgien

Fotbollsstjärnans bok kommer att finnas med som ljudbok från maj via den digitala ljudbokstjänsten Storytel för alla nya Volvobilar i. Men då krävs att underhållningssystemet Sensus Connect.

- För 30 år sedan slog ljudboken igenom i USA när radiotrötta bilister började lyssna på ljudböcker via bilarnas kassettbandspelare. För tio år sedan köpte jag en iPod i New York och insåg potentialen för den digitala ljudboken, säger Jonas Tellander, vd och grundare av Storytel i ett pressmeddelande.

- Det är fantastiskt att bidra till att cirkeln sluts nu när våra streamade ljudböcker på ett naturligt sätt letar sig in i Volvo-bilarnas underhållningssystem

Anders Gustafsson, vd för Volvo personbilar Sverige, berättar om hur Zlatan återkommer ofta och undrar om försäljningen av bilarna.

- Han var intresserad, nyfiken och vill att allt skulle bli hundraprocentigt. Och han bryr sig fortfarande. 

AIK Bandyförening och SvartGul Bandy utreder just nu av Skatteverket. Det handlar om från vilket konto spelarnas och ledarnas löner har kommit. ”Jag har hela tiden tyckt att det är fel eftersom det inte är SvartGul Bandy som betalat ut lönerna utan att det är föreningen som har gjort det”, säger Ingemar Andreasson, handläggare på Skatteverket, till SVT Sport.

Åbytravet byter vd.Johan F Lundberg får lämna sin roll och ersättare blir förre vd:n Kenneth Thollström. 

– Efter flera år av tunga investeringar måste vi ta ett steg framåt och lägga ökat fokus på lönsamhet och förbättrade intäkter, säger ordföranden Fredrik Tenfält. 

SKF fortsätter som huvudpartner till Gothia Cup. Det nya avtalet sträcker sig till 2022 och parterna tittar nu på hur de kan utveckla det nära samarbetet som byggts upp under många år. Högt upp på önskelistan: en utbyggnad av SKF Arena på Heden till nästa sommar.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”  The same procedure as last…”. Det passar sannerligen in på rättighetsföretaget ISP Sport under de här dagarna. Lagom som de nya avtalen för SHE, damhandbollen, hade avslöjats kom nästa presentation. ISP har snickrat ihop en överenskommelse mellan Kopparbergs/Göteborg FC och Prioritet Finans.

Svenska sporträttighetsagenturen Spring Media har inlett ett samarbete med Red Bee för att lansera Wnited /juːˈnaɪtɪd/– världens första globala streamingtjänst tillägnad damfotboll. Presentationen skedde på måndagen under Sportel Monaco. 

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.