Satsning på flexibla säsongskort

Att gå på hockey, lösa en prenumeration med en rad förmånliga tjänster, det låter som framtiden och som modell för många elitklubbar. Lösningen är redan här.
Färjestad blir först i landet med en ny unik publikservice. Foto: TT

 

Färjestads BK går i bräschen och presenterar en prenumerationstjänst för supportrarna. Den här tjänsten har det snackats om på strategimöten och arenakonferenser i några år, men modellen kräver mod och ingen hade förväntat sig att någon skulle gå live förrän om något år.

Flexibla säsongskort

Nu tar värmlänningarna två stora steg framåt för svensk arenaidrott. Dels med prenumeration som ny modell och dels med att göra fysisk konsumtion i arena eller digital sådan lika.

- Vi märker förändringar i konsumtionen bland våra kunder, vilket givetvis är helt naturligt. Flexibilitet är den viktigaste faktorn för tillväxt och då blir en abonnemangsfunktion för säsongskort högt prioriterad, säger Johan Kemi, Biljett- & Eventchef, Färjestad BK. 

Fansen erbjuds att bli en del av Färjestad BK, vilket både blir enkelt och helt utan extraavgifter. 

I samverkan med Transticket har Färjestad utvecklat den nya tjänsten med flexibla säsongskort. Med en prenumeration får supporters möjlighet till enkla prenumerationer av matchbiljetter, livesändningar i mobilen eller tv:n och matpaket på arenan.

Introduktionsår

Lösningen är en rolig nyhet för både Färjestad BK och publiken. Hockeyklubben ger sig in i framtiden och kan öka intäkterna på ett kreativt sätt. Samtidigt erbjuds åskådarna en flexibel lösning som passar det sätt de vill konsumera på.

- Abonnemangsbetalning har blivit ett väldigt populärt betalsätt, vilket vi ser tydliga exempel som Spotify eller Netflix. Det här ska bli otroligt spännande och öppnar många nya möjligheter, säger Jonas Ekegren, vd på AXS Transticket AB.

Det här blir ett introduktionsår där klubb och fans får lära i takt med erfarenheterna.

Ingen allsvensk klubb har under kort tid blivit av med så många stjärnspelare som Östersunds Fotbolls Klubb. Det framgångsrika bygget är delvis raserat och nu måste ÖFK bygga nytt för att kunna hänga med i toppen. Framgångarna i Europamatcherna och spelarförsäljningar har inneburit att klubben har en rekordstor kassa.

Flera Premier League-klubbar fejkar sina publiksiffror avslöjar BBC, som har granskat samtliga PL-klubbar genom att jämföra klubbarnas officiella publiksiffra med den som polis och myndigheter har rapporterat.

 Som mest har en publiksiffra ”ökat” med upp till 12 000 åskådare den gångna säsongen. 

Chrtistophe Dubi är högsta chef för de olympiska spelen. I samtal med svenska medier säger Dubi att han är beredd att göra undantag för Stockholm om det inte finns en regering den 11 januari. Då ska den statliga garantin vara på plats enligt IOK:s kravbild.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Malmö FF jobbar på sitt sätt med arbetslöshet bland ungdomar. Brommapojkana har sin modell.Mötesplats Västerort är BP:s paraplynamn för ett omfattande arbete med olika samhällsstödjande projekt med syftet att ge ungdomarna möjlighet till en bra fritid. 

Det är med stolthet som jag idag kan berätta för er att SVT utsetts till världens bästa sporttv-kanal! SVT tilldelas priset “TV SPORT EMOTION AWARD - The best Tv Sport Channel of the World” i kategorin ”Sport values of a TV programme” på sportfilmfestivalen i Milano den 17 november.

Festivalen är en av världens största och mest ansedda film- och TV-festivaler med fokus på sport,skriver Åsa Edlund, chef för SVT Sport om priset och äran.

Vi har slutat att förvånas över fotbollsstjärnornas enorma inkomster. Men det franska underbarnet Kylian Mbappés övergång från Monaco till Paris S G får den mest garvade att åtminstone höja på ögonbrynen.