Till Idrottensaffärer.se

Idrottens Affärer - Nyhetsbrev

Ser brevet konstigt ut? Läs det på vår hemsida.
    2017-09-12

“Ursäkt hjälper inte när skadan är skedd”

Rose Marie Bergelin har reagerat på hur hennes framlidne make Lennart Bergelin framställs i "Borg-filmen" och anser att bilden inte stämmer med hans person. Läs det öppna brev Rose Marie ställt till Idrottens Affärer.

Tonåring – och näst dyrast i världen

Nu har fotbollens underbarn Kylian Mbappé mött media. 200 journalister var på plats för att lyssna på 18-åringen som blir världens näst dyraste fotbollsspelare – när han nu blir Paris och PSG trogen. Bara klubbkamraten Neymar är högre värderad.

Sportkanalen C Mores senaste storsatsning

Lördagen den 14 oktober har C Mores nya storsatsning Sportkanalen premiär. Under premiärhelgen kommer Lasse Granqvist, Olof Lundh och Anna Brolin att guida tittarna genom fullspäckade omgångar i Allsvenskan, SSL, Superettan och HockeyAllsvenskan – den sistnämnda med en riktig godbit i form av klassikermötet Leksand-AIK.

Bergelins änka besviken: Rose Marie Bergelin erbjöd filmskaparna bakom filmen Borg att ge sin bild av framlidne maken Lennart Bergelin. De var inte intresserade. I ett öppet brev i Idrottens Affärer uttrycker Rose Marie Bergelin sin besvikelse över hur hennes framlidne make framställs i filmen ”Borg”.

Sportkanalens storsatsning: Allsvenskan, Superettan, SSL, HockeyAllsvenskan… Godbitarna avlöser varandra i C Mores senaste storsatsning: Sportkanalen, lördagsunderhållning för oss sportintresserade med start 14 oktober.

Nytt nordiskt samarbete: Staffan Movin, ordförande i Lidingöloppet och ledamot av Svenska Friidrottsförbundets internationella kommitté, samlade ledarna i de nordiska länderna efter de sparsamma resultaten i VM i friidrott i Peking 2015. Hans förslag om samarbete inom långdistans och terränglöpning föll i god jord.

Idrottens dag en del av förändringsresan

Under hösten genomförs Idrottens dag på över 30 platser runtom i Sverige. Det är Riksidrottsförbundet och SISU Idrottsutbildarnas nya satsning för att fler ska kunna och vilja idrotta hela livet – och därmed en del av idrottsrörelsens förändringsresa: från triangel till rektangel.

Vasaloppet nära drömgränsen

Vasaloppet, detta fantastiska evenemang. Eller dessa fantastiska arrangemang kanske vi ska skriva eftersom allt fler människor lockas till att cykla, springa, åka skidor ja, att anstränga sig i någon form. Tusen och åter tusen känner sig manade att starta. Nu närmar sig Vasaloppet med alla dess evenemang drömgränsen 100 000 deltagare.

Han skapade nordiskt löparsamarbete

Sverige, Norge, Finland och Danmark inleder ett samarbete för att spetsa resultaten inom såväl långdistanslöpning som terränglöpning. Staffan Movin, ordförande i Lidingöloppet, är mannen bakom initiativet. Han tar hjälp av en tidigare skidstjärna som inspiratör.

De kommersiella krafterna för idrotten framåt

Det är de kommersiella krafterna som för idrotten framåt, inte den ideella idrottsrörelsen. Det finns motkrafter till de negativa trender som En Svensk Klassikers Trendrapport 2017 pekar på. För när idrottsrörelsen inte räcker till för alla målgrupper finns det andra som tar över, skriver IA:s krönikör Anders Selling, tidigare vd för Vasaloppet och nu ordförande i Svenska Seglarförbundet.

SM-finalerna i handboll till Göteborg

Efter två år i Malmö Arena flyttas SM-finalerna till Scandinavium i Göteborg nästa år. Dam-och herrfinalen spelas samma dag i samma arena sedan tolv år tillbaka.

Framtiden är redan här

Vetenskapsradion har ett långt inslag om hur appar kommer att vara grunden för vårt framtida tränande. Den kaliforniska professorn som uttalar sig om detta har med stor sannolik missat vår struktur: att träning skall ske i ideell förening ansluten till ett förbund som är med i RF. Det skriver vår krönikör Dan Persson.

Tipsa – Arkiv – Annonsera

Tipsa en vän om detta nyhetsbrev genom att skicka denna länk.

Nyhetsarkivet
Här hittar du över 7 000 artiklar om idrott och affärer.

Om Idrottens Affärer
Läs mer om företaget och vår affärsidé.

Annonsera här?
Kontakta oss här.

Detta nyhetsbrev skickades till: [//curemail]
Vill du inte ha nyhetsbrevet längre? Avregistrera