I samarbete med En Svensk Klassiker

En Svensk Klassikers egen bilaga

 

En Svensk Klassiker, en av svensk idrotts absolut starkaste varumärken, skriver avtal med IA Event, Idrotten Affärers kommersiella del och blir återkommande på sajten. 

- Vi ser  möjligheter att ytterligare växa och Idrottens Affärers sajt blir av våra kommunikationskanaler i ambitionen att växa ytterligare, säger Micke Thorén, Klassikerns framgångsrike vd.

Under de närmaste åren ska Klassikern via en egen Digital Bilaga på sajten i en serie artiklar berätta om händelser och nyheter.

Det gäller allt från folkhälsa, miljö, ekonomisk utveckling för de kommuner och destinationer som arrangerar Engelbrektsloppet, Vasaloppet, Vätternrundan, Vansbrosimningen och TCS Lidingöloppet - inklusive utväxlingen för tillhörande partners.

- En Svensk Klassiker är loket för utvecklingen av svensk motionsidrott de senaste decennierna, med miljontals deltagare, och det finns massor att berätta. Det känns spännande att Micke Thorén är övertygad om att sajten kan stärka budskapet runt Klassikern, säger Thomas Ejderhov, chefredaktör för Idrottens Affärer.

- Läsningen och intresset från omvärlden för hälsa och motion har ökat på ett fantastiskt sätt under det senaste året, vilket visar sig på en rad olika sätt.