Historiskt sponsoravtal för Hammarby

Hammarby Fotboll har slutit ett historiskt huvud- och tröjsponsoravtal, unikt (antal åroch storlek) i sin utformning i klubben. Jobman Workwear ska pryda herrlagets bröst under fem år.

Den serbiska anfallaren Nikola Djurdjicin under en pressträff med Hammarby fotboll. Foto: Claudio Bresciani / TT

– Vi ser fram emot ett långsiktigt samarbete med Skandinaviens största publiklag. I samråd med klubben har vi även valt att integrera vår logotyp i Hammarbys matchtröja för att skapa ett snyggt helhetsintryck och vi hoppas att detta kommer uppskattas av Bajens supportrar, säger Joakim Rothschild, vd på Jobman.

Spekulationerna om vilken sponsor som ska pryda bröstet på matchtröjan har varit många bland Hammarbys supportrar den senaste tiden, vilket inte är särskilt förvånande i en klubb med Skandinaviens högsta publiktryck. Under de fyra senaste åren har Hammarby haft störst publik i Skandinavien med ett publiksnitt på 23 509 personer per match.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.