PS tar chef från Svenska Spel

Kommunikationsföretaget PS Communication, som också jobbar med uppdrag inom och nära idrotten, värvar Svenska Spels marknads- och varumärkeschef, Carl-Henric Stjerna.

Han blir koncernchef och går också in som partner i bolaget.

- Min erfarenhet från både kundsidan och byråvärlden kommer troligen väl till pass i det skede som bolaget befinner sig i nu. Sedan tiden på Svenska Spel är jag van vid att driva och utveckla komplexa organisationer, det finns alla förutsättningar för PS att ta ett industriellt grepp om sitt marknadssegment.

Patrick Walldén är grundare tillsammans med Stefan Norén och Lars Westling.

- PS har vuxit snabbt och vi har under en tid letat efter en koncernchef som kan bygga vidare på det som vi skapat, säger. Vi som grundare arbetar kvar i bolaget. Carl-Henric tar över ledarskapet för PS Communications sju bolag.

- En av utmaningarna blir att ytterligare utveckla vårt nordiska och internationella erbjudande samt att stärka det strategiska erbjudandet.

PS Communication är idag en av de största kommunikationsbyråerna i Sverige och Norden med 130 anställda på kontoren i Stockholm, Göteborg, Malmö, Oslo och Köpenhamn. Bolagsgruppen omsätter ca 180 miljoner kronor per år och har många av Sveriges största bolag på kundlistan.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.