Anders Selling blir ny vd för Vasaloppet

Styrelserna för Vasaloppsföreningen Sälen-Mora och Vasaloppets Marknads AB har utsett Morabördige Anders Selling till ny VD. Anders med familj bor i Uddevalla, är 47 år, civilekonom och arbetar i eget företag som konsult inom affärs- och organisationsutveckling.
Anders Selling är Vasaloppets nye vd. Han tar över efter Jonas Bauer som börjar inom Skistar-koncernen.

 

Han är sedan 2010 ordförande i IFK Mora Alpina klubb och känner därför mycket väl till Vasaloppet och har en stark förankring i bygden.

- Jag är mycket hedrad över att ha fått jobbet som VD för Vasaloppet. Jag och familjen ser mycket fram emot att få återvända till Mora. Tillsammans med övriga organisationen ska jag fortsätta att vårda Vasaloppets starka varumärke och vidareutveckla VasaloppsArenan och arrangemangen, säger den nytillsatte VD, Anders Selling.

Det var många personer med bra bakgrund och erfarenhet som sökte jobbet som VD för Vasaloppet.

- Vi är mycket nöjda med att presentera Anders Selling som ny VD. Han har en gedigen erfarenhet av ledarskap, affärsutveckling och ideellt arbete som blir till nytta för Vasaloppets omfattande verksamhet och utveckling, säger ordförandena i Vasaloppsföreningen Sälen-Mora Ulf Hållmarker och Vasaloppets Marknads AB Sven von Holst, i en gemensam kommentar.

Anders kommer redan under augusti att börja arbeta för Vasaloppet och inom kort att flytta till Mora.

Djurgården vinner inte allsvenskan, men tar hem ett pris som innehåller nog så mycket ära och heder.

Revisions- och rådgivningsföretaget EY har synat de allsvenska klubbarnas ekonomi för att hitta samband mellan framgångar på planen och ekonomiska förutsättningar – här var Djurgården mest framträdande av alla föreningar.

SOK slår på stort och gör något som man aldrig har gjort förut: Satsar ett antal miljoner på att bygga en unik mötesplats under OS i Pyeongchang. En Sweden Arena.

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Nästa säsong gäller ett nytt tv-avtal i ishockey. SHL-lagen kan få 45 miljoner vardera, de allsvenska klubbarna 2,3 miljoner var. Nu hotar AIK, Björklöven, Leksand, MoDo, Timrå och Södertälje att dra sig ur serien och bilda en nordisk liga, skriver Sportbladet.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.