Lönande att synas i TV

Att synas i TV är bra, det vet ni – och Danijela Rundqvist. Exponeringen via vinsten i Mästarnas mästare blev lönande. Nu har hon fått ett lukrativt sponsoravtal.
Danijela Rundqvist blev vinnaren i den senaste upplagan av Mästarnas mästare och nu har hon också sett bevis på vad exponeringen i TV betyder.

 

Samarbetet mellan Danijela Rundqvist och Adecco är inte det första. Redan 2009-2010 då Rundqvist spelade ishockey i AIK hade hon ett sponsoravtal som gjorde att hon kunde ägna sig åt ishockeyn på heltid. Hon har även haft anställning i företagets uthyrningsverksamhet. 

Föreläsa runt om i Sverige

Nu har hon kommit överens om ett nytt samarbete som omfattar en föreläsningsturné där Rundqvist ska agera moderator och inspirationsföreläsare för Adeccos kunder och konsulter på tio orter runt om i hela Sverige under hösten 2015 och våren 2016.

- Det här ska bli kul. Jag ska berätta min historia, bland annat vad som fått mig att jobba hårt när andra har slutat. Och vad som har motiverat mig i både med- och motgång, säger Danijela Rundqvist.

- Adecco har under ett antal år jobbat med passion och arbetsglädje. Danijela med sin härliga vinnarskalle i kombination med ödmjukhet förkroppsligar många av våra värderingar, säger Charlotte Nordén, informations- och marknadschef på Adecco. 

Välmeriterad

Danijela Rundqvist, 31 år, började spela ishockey i Kälvesta HF när hon var 13 år och fortsatte sedan i Djurgården och AIK i Riksserien och dessutom i Burlington i Canadian Women's Hockey League 2010-2011.

Hon deltog i OS 2002 i Salt Lake City, OS 2006 i Turin och OS 2010 i Vancouver. Säsongen 2011-2012 gjorde hon ett gästspel i Ryssland för HK Tornado och vann ryska mästerskapen samtidigt som klubben blev bäst i Europa.

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Nu börjar det bli trångt på läktarna runt centercourten vid Båstad tennisstadion. Räkna med nytt publikrekortd i sommar. Den ene världsstjärnan efter den andre har gett klartecken till att komma i sommar. Senast  sa världstvåan Jannik Sinner ja till Nordea Open.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.

I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar. 

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Den 14 mars släpps podden Radiosporten Hockey och leds av journalisten Magnus Wahlman tillsammans med experten Per Svartvadet. Här ska mixen av intervjuer med stora hockeyprofiler, historierna bortom isen och aktuella händelser ge något den hockeyintresserade publiken inte får någon annanstans.
Radiosporten Hockey med Wahlman och Svartvadet är en podd där lyssnaren i varje avsnitt får höra några av de mest aktuella och tongivande rösterna inom svensk och internationell hockey. Här blandas intervjuer med aktuella och profiler med analyser från programledarna.
Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.