Han valde fotbollens nya marknadschef

Svenska Fotbollförbundet har rekryterat en ny marknads- och försäljningschef efter Mikael Jiffer. Efterträdare blir Helena Taube Rehnmark, med en lång rad ledande positioner inom mediebranschen bakom sig, tar hand om rollen med start en bit in på det nya året.

Håkan Sjöstrand, fotbollens generalsekreterare, står bakom värvningen av ny marknadschef

 

Helena Taube Rehnmark har en lång och gedigen erfarenhet av tunga ledarroller inom flera stora medieföretag, bland annat Bonnier, Forma Publishing och Vi i Villa. Närmast kommer hon från en roll som försäljningsdirektör på Nyhetsmagasinet Fokus.

Därutöver har hon haft flera förtroendeuppdrag inom föreningslivet, bland annat för Friskis & Svettis, och initierat och drivit nätverk och mentorskap för kvinnor inom kommunikationsbranschen.

– Jag är oerhört glad att kunna presentera Helena Taube Rehnmark som SvFF:s nya marknads- och försäljningschef. I Helena har vi hittat en erfaren, mycket driven och kreativ ledare, med ett starkt fokus på affärsutveckling och intäktsskapande. Hennes förmåga att skapa tydlighet, engagemang och starka resultat kommer att ta vårt marknads- och försäljningsarbete till en ny nivå, säger Håkan Sjöstrand, generalsekreterare SvFF.

Utnämningen betyder också att ledningsgruppen får en kvinna igen. Tidigare har Camilla Hagman haft samma jobb.

Helena Taube Rehnmark, är lycklig efter att ha fått jobbet.

– Det här är ett drömuppdrag! Få företeelser i vårt samhälle skapar så mycket engagemang och glädje som fotbollen. Att få möjligheten att utveckla och driva svensk fotbolls kommersiella arbete framåt, tillsammans med det fantastiska team som finns på SvFF känns både lustfyllt och viktigt. 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Det här samarbetet hör till de mest oväntade och udda. Om du köper biljett till basketlandskampen Sverige-Turkiet i Globen får du möjligheten att se hockeymatchen Tre Kronor-Tjeckien i Beijer Hockey Games  - på köpet. 

Idrottssverige skriker efter anläggningar av alla slag. Det går trögt på de flesta håll. Men det finns en kommun som gör något åt behoven: Nacka kommun, 8 kilometer utanför Stockholms centrum. Fram till 2035 kommer kommunen att satsa 2 miljarder kronor på olika anläggningar.

Under 2019 stod Skåne som värd för 23 procent  av de internationella idrottsmästerskap som arrangerades i Sverige - dvs 11 av 47 internationella mästerskap. Det visar den senaste statistiken från Centrum för Idrottsevenemang som varje år tar fram statistik över antalet internationella mästerskap som arrangeras i Sverige. 

Det innebär att Skåne är främst i landet.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

BAUHAUS samlar på idrotter och sponsoravtal. Nu har företaget utökat avtalet  med Svenska Skidförbundet. Under säsongen 2018/2019 var BAUHAUS partner till svensk skicross, men tar nu ytterligare ett steg och utökar samarbetet genom att bli huvudsponsor för den framgångsrika skicross-verksamheten.

Världscupen i längdskidåkning har en stor plats i svenskarnas hjärta och hälften av svenskarna (50 procent) planerar att titta på SVTs vinterstudion.

Det finns skillnader mellan hur män och kvinnor tittar på vintersport. Var tredje kvinna (33 procent) har Vinterstudion på i bakgrunden medan de gör andra saker. Det gäller bara för var fjärde man (24 procent).

När Östersunds stjärna Saman Ghoddos kom hem till Östersund från utflykten till Huesca augusti fjol trodde han att han skrivit på ett papper om läkarundersökning för La Liga-nykomlingen. Papperet var istället ett övergångskontrakt. Sen började cirkusen.