Utvecklat samarbete på Söder

Tele2 vill inte bara vara arenasponsor utan också en aktiv och påhittig partner till klubbarna. Därför investerar telecomföretaget ytterligare miljoner och fördjupar samarbetet med både Hammarby och Djurgården.
Tele2 Arena i Stockholm - här ska samarbetet mellan titelsponsorn och klubben öka ytterligare.

 

- Det stämmer, vi vill göra stadion till Tele2:s egen arena. Därför kontaktade vi klubbarna och nu har vi skrivit avtal med båda, berättar Oliver Carrà, presschef Tele2 Sverige.

"Inte bara exponering"

Tele2 vill utveckla besöket på Söder i Stockholm för alla besökare, oavsett om det är fan till Hammarby eller anhängare till Djurgården.

- Nu får vid den möjligheten. Vi har ju redan bidragit genom skapa bättre villkor för att använda wifi och mobilen. 

- Med det här avtalet får vi ytterligare rättigheter som vi kan aktivera och inte bara luta oss mot exponering. 

Avtal i tre delar

Samarbetet består av egentligen tre delar. Förenkla och förbättra servicen för publiken, delta i klubbarnas affärsverk och utveckla olika typer av aktivering, för publik och egna återförsäljare.

- Vi knyter klubbarna till oss och kan hitta på mycket mer, säger Carrà.

Avtalen är inte identiska men väldigt snarlika. 

- Jo, så är det. Men vi behöver inte nödvändigtvis göra samma saker hos båda klubbarna.

Omtyckt arena

Tele2 Arena invigdes sommaren 2013 och har blivit omtyckt som en trivsam arena och är uppskattad både för sin storlek och arkitektur. 2014 utsågs arenan till världens bästa på ansedda The Stadium Business Awards.

Hammarby och Djurgården har här sin hemmaplan och det umgänget har fungerat bra, även om vissa fans har en annan mening. I dag är de förstås nöjda på varsitt håll, Henrik Berggren (vd i Djurgården) och Henrik Kindlund (vd i Hammarby).

Nu får klubbarna ett aktivt telecomföretag med stort intresset för nymodigheter.

-  Kommunikation och uppkoppling bidrar till en avsevärt förbättrad upplevelse för besökare, men kan också skapa nya utvecklingsområden. Vi återkommer snart med nya inslag, säger Pernilla Oldmark, kommunikations- och marknadsdirektör för Tele2 Sverige.

SHL-laget Örebros tidigare vice ordförande och sportchef, Mikael Lindqvist, tidigare Fahlander, 49 år, dömdes på tisdagen av Örebro tingsrätt till tre år och sex månades i fängelse, i tre fall av grova skattebrott, samt fem års näringsförbud. Han var under flera säsonger, 2010-2014, ishockeylagets största sponsor.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.