Zlatan blir - huvudsponsor!

Han älskar inte bara att spela fotboll. Vi vet också att Zlatan Ibrahimovic är förtjust i Alexander "The Mauler" Gustafsson. Dit är det inte långt till Tough Viking där Zlatan nu blir huvudsponsor.
Zlatan Ibrahimovic tar en ny roll igen - som huvudsponsor för en tävling.

 

Före avspark i måndagens bortamatch mot Liverpool blev det känt att Zlatans klädesmärke, A-Z Sportswear, går in som officiell huvudsponsor till tävlingen.

Zlatan Ibrahimovic nobbade alla etablerade varumärke och lanserade sitt eget klädmärke A-Z tidigare i år.  

Personkemin stämde

Allt hade sin början i ett möte mellan Zlatan Ibrahimović och Petter Varner, vd för bolaget Dressmann AS. Personkemin ska ha stämt perfekt och snart nog enades de om ett samarbete i Varner Ibrahimović AS.

- Vi är otroligt stolta över att ha kopplat till oss en av världens största idrottsstjärnor. Vi har stor respekt för hans engagemang och värderingar, sa Petter Varner och lät förstå att Zlatan hade en mycket bestämd uppfattning om kläder och design.

Zlatan själv uttryckte sig i pressreleasen: 

- För mig är det stort att starta ett bolag inom sport tillsammans med Dressmann. Deras företagskultur och vinnarmentalitet matchar mig perfekt.

Dressman tillhör norska Varner-Gruppen som drivit butiker i mer än 50 år och är ett av Nordeuropas ledande textilföretag med över 1 400 butiker och 10 000 medarbetare.

Utmana sig själv

Tough Viking handlar framför allt om att utmana sig själv i de mest extrema proven och karaktären på banan beskrivs egentligen bäst av att Kustjägarna är med och utformar banan. 

Banorna kräver att deltagarna är uthållighet och att de har både fysisk och mental styrka för att ta sig igenom loppet.  Alltså, det här är ett upplägg som passar Zlatan med hans tävlingsinstinkt.

Från och med den 1 januari 2017, går A-Z Sportswear in som tävlingens officiella huvudsponsor. 

Klint en segrare

- Tävlingen handlar om mental styrka och uthållighet, och det är värden som vi står för och vill främja. Vi kommer att göra många spännande saker tillsammans med Tough Viking framöver, säger Knut-Erik Kollberg, CEO på A-Z.

David Klint, Race Director för Tough Viking, ser hur tävlingen bara växer i alla avseenden:

- Det handlar om ett extremt högt engagemang, både från deltagare och åskådare. I fjol lockades över 30 000 deltagare och 200 000 åskådare. I och med att man kan tävla både individuellt och som lag kan man välja nivån på sin insats. 

David Klint har kraftig medvind i det han grundade och det lär inte bli mindre i fortsättningen – med en viss Zlatan Ibrahimovic på ett hörn.

Ola Serneke tar sats igen. Entreprenören bakom jättearenan i Kviberg i Göteborg vill nu komplettera anläggningen med en enorm skidhall för utförsåkning samt en unik multisportarena. Och lite till...

33 000 löpare är anmälda till Stockholm Tunnel Run Citybanan på lördag – invigningen av Citybanan. Redan nu finns det en vinnare: Stockholms Stadsmission som får 680 000 kronor via startavgifterna – att användas till sitt arbete med socialt utsatta i Stockholm. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Anders Friman är mannen bakom succén Bandyhjärtats Miniallsvenska. På två år har han genom sajten bandyhjärtat.se samlat in 300 000 kronor tack vare sponsorer och medlemsavgifter.

Ge er till tåls, ”Parneviks” återkommer. Golfstjärnan Jesper Parnevik blev TV-stjärnan som släpper in kända svenskar i familjens fashionabla villa i Florida.

Efter månader av spekulationer kom bekräftelsen efter tio på fredagsmorgonen. Djurgårdares drömvärvning är verklighet. Kim Källström är tillbaka.