ATG.se satsar på ny sajt

En helt ny TV-studio och en unik teknik, det var första steget. Nu kommer också nya ATG.se. Bolaget byter skrud och allt går ut på en anpassning till spelarnas önskemål och därmed få fler spelare.
Här är nya ATG.se. Bolaget har tagit hjälp av spelarna för att kunna skapa en optimal sajt.

 

Kampen om spelarna går vidare. ATG vässar utbudet för att stå rustade inför konkurrense. 

TV-satsning och ny sajt

Den 14 september lanseras nya ATG.se – en sajt som bygger på de populäraste elementen från tidigare versioner kombinerat med modern teknologi och ökad tillgänglighet på alla plattformar. En nyhet är att spelarna själva kan anpassa innehållet för att optimera sin spelupplevelse.

- Användarvänlighet har varit ett ledord i utvecklingen av nya atg.se, vi vill göra travet tillgängligt för alla. Samtidigt var det viktigt att skapa en plattform som behöll elementen som varit omtyckta i de tidigare versionerna och som fungerar på samma sätt oavsett enhet, säger Peter Ågren, försäljningsansvarig digitala kanaler på ATG.

- Nu har vi hittat en lösning som är mer lättillgänglig och inbjudande för fler,

Tagit hjälp av spelarna

För att uppnå en användarvänlig sajt tog ATG hjälp av 3 000 personer som fick vara med och påverka. Syftet var att skräddarsy en webbplats vars innehåll och funktioner stämde med deras önskemål. Resultatet är en sida där användaren bland annat får större möjlighet att själv anpassa innehållet med startlistor och resultatvyer efter önskemål.

- Vi är tacksamma över den feedback våra kunder har gett oss. En sajt blir aldrig färdig och vi kommer kontinuerligt utveckla den, säger Peter Ågren.

Sidan ska fungera lika bra oavsett om besökaren surfar in från telefon, platta eller dator. En ny funktion är att en påbörjad spelkupong automatiskt följer med i mobilen även om den påbörjades på en annan enhet från början. Dessutom sparas alla spelkuponger automatiskt.

Nya ATG.se ersätter både den tidigare flash-baserade webbsidan och ATG Classic. I dag omsätter digitala spel över 6 miljarder kronor per år vilket motsvarar drygt hälften av den totala omsättningen.

Djurgården vinner inte allsvenskan, men tar hem ett pris som innehåller nog så mycket ära och heder.

Revisions- och rådgivningsföretaget EY har synat de allsvenska klubbarnas ekonomi för att hitta samband mellan framgångar på planen och ekonomiska förutsättningar – här var Djurgården mest framträdande av alla föreningar.

SOK slår på stort och gör något som man aldrig har gjort förut: Satsar ett antal miljoner på att bygga en unik mötesplats under OS i Pyeongchang. En Sweden Arena.

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Nästa säsong gäller ett nytt tv-avtal i ishockey. SHL-lagen kan få 45 miljoner vardera, de allsvenska klubbarna 2,3 miljoner var. Nu hotar AIK, Björklöven, Leksand, MoDo, Timrå och Södertälje att dra sig ur serien och bilda en nordisk liga, skriver Sportbladet.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.