ATG.se satsar på ny sajt
Kampen om spelarna går vidare. ATG vässar utbudet för att stå rustade inför konkurrense.
TV-satsning och ny sajt
Den 14 september lanseras nya ATG.se – en sajt som bygger på de populäraste elementen från tidigare versioner kombinerat med modern teknologi och ökad tillgänglighet på alla plattformar. En nyhet är att spelarna själva kan anpassa innehållet för att optimera sin spelupplevelse.
- Användarvänlighet har varit ett ledord i utvecklingen av nya atg.se, vi vill göra travet tillgängligt för alla. Samtidigt var det viktigt att skapa en plattform som behöll elementen som varit omtyckta i de tidigare versionerna och som fungerar på samma sätt oavsett enhet, säger Peter Ågren, försäljningsansvarig digitala kanaler på ATG.
- Nu har vi hittat en lösning som är mer lättillgänglig och inbjudande för fler,
Tagit hjälp av spelarna
För att uppnå en användarvänlig sajt tog ATG hjälp av 3 000 personer som fick vara med och påverka. Syftet var att skräddarsy en webbplats vars innehåll och funktioner stämde med deras önskemål. Resultatet är en sida där användaren bland annat får större möjlighet att själv anpassa innehållet med startlistor och resultatvyer efter önskemål.
- Vi är tacksamma över den feedback våra kunder har gett oss. En sajt blir aldrig färdig och vi kommer kontinuerligt utveckla den, säger Peter Ågren.
Sidan ska fungera lika bra oavsett om besökaren surfar in från telefon, platta eller dator. En ny funktion är att en påbörjad spelkupong automatiskt följer med i mobilen även om den påbörjades på en annan enhet från början. Dessutom sparas alla spelkuponger automatiskt.
Nya ATG.se ersätter både den tidigare flash-baserade webbsidan och ATG Classic. I dag omsätter digitala spel över 6 miljarder kronor per år vilket motsvarar drygt hälften av den totala omsättningen.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Om ett år kommer Lidköping, bandyorten nummer ett, både publikt och sportsligt, att stå som värd för världsmästerskapen i bandy.
I Vänerland har det vid flera tillfällen varit Vänersborg som välkomnat bandyvärlden. När det spelades enstaka VM-matcher i ”Lidköping” under -60- och ,70-tal har det aldrig varit någon publikrusning. Då uppstod talesättet ”folket älskar Villa, inte bandy”.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.