ATG.se satsar på ny sajt

En helt ny TV-studio och en unik teknik, det var första steget. Nu kommer också nya ATG.se. Bolaget byter skrud och allt går ut på en anpassning till spelarnas önskemål och därmed få fler spelare.
Här är nya ATG.se. Bolaget har tagit hjälp av spelarna för att kunna skapa en optimal sajt.

 

Kampen om spelarna går vidare. ATG vässar utbudet för att stå rustade inför konkurrense. 

TV-satsning och ny sajt

Den 14 september lanseras nya ATG.se – en sajt som bygger på de populäraste elementen från tidigare versioner kombinerat med modern teknologi och ökad tillgänglighet på alla plattformar. En nyhet är att spelarna själva kan anpassa innehållet för att optimera sin spelupplevelse.

- Användarvänlighet har varit ett ledord i utvecklingen av nya atg.se, vi vill göra travet tillgängligt för alla. Samtidigt var det viktigt att skapa en plattform som behöll elementen som varit omtyckta i de tidigare versionerna och som fungerar på samma sätt oavsett enhet, säger Peter Ågren, försäljningsansvarig digitala kanaler på ATG.

- Nu har vi hittat en lösning som är mer lättillgänglig och inbjudande för fler,

Tagit hjälp av spelarna

För att uppnå en användarvänlig sajt tog ATG hjälp av 3 000 personer som fick vara med och påverka. Syftet var att skräddarsy en webbplats vars innehåll och funktioner stämde med deras önskemål. Resultatet är en sida där användaren bland annat får större möjlighet att själv anpassa innehållet med startlistor och resultatvyer efter önskemål.

- Vi är tacksamma över den feedback våra kunder har gett oss. En sajt blir aldrig färdig och vi kommer kontinuerligt utveckla den, säger Peter Ågren.

Sidan ska fungera lika bra oavsett om besökaren surfar in från telefon, platta eller dator. En ny funktion är att en påbörjad spelkupong automatiskt följer med i mobilen även om den påbörjades på en annan enhet från början. Dessutom sparas alla spelkuponger automatiskt.

Nya ATG.se ersätter både den tidigare flash-baserade webbsidan och ATG Classic. I dag omsätter digitala spel över 6 miljarder kronor per år vilket motsvarar drygt hälften av den totala omsättningen.

Förra veckan kom nödropet från allsvenska GIF Sundsvall: ”Vi behöver fem miljoner kronor snabbt”. Klubben blev bönhörd. Sponsorer och företag i stadens näringsliv har lånat ut fem miljoner.

Det har gått drygt elva år sedan invigningen och verkligheten har både kommit ikapp och sprungit förbi Borås Arena. Men nu ska det bli ändring på den saken. 100 miljoner kronor satsas när arenan ska bli modern.

Tio klubbar i herrarnas elitserie har beviljats elitlicens för säsongen 2018/19. Övriga fyra klubbar kommer fortsatt att granskas under innevarande verksamhetsår.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Folkspel har gjort höstens värvning. Sportkrönikören Jennifer Wegerup har inlett ett samarbete med Folkspel och därmed blir hennes texter också publicerade här på idrottens Affärer. Hon ska från och med i dag skriva krönikor om de eldsjälar som finns därute i föreningslivet, om allas rätt till idrott och motion, om dem om gör så mycket gott i det tysta.

Franska PSG hade ”shoppat” för närmare 4 miljarder svenska kronor, när fotbollens internationella transferfönster stängdes den 31 augusti. En pengarullning som föranleder UEFA, det europeiska förbundet, att öppna en utredning med misstanke om brott mot UEFA:s Financial Fair Play.