ATG:s bästa resultat någonsin

ATG kommer med den bästa delårsrapport någonsin. Omsättningen ökade med 3,3 procent. Aldrig har spelbolaget visat sådana bra siffror.
Spelet på hästar ökar och nu kan ATG visa rekordsiffror. Foto: Fredrik Sandberg, TT

 

ATG:s omsättning fortsätter alltså att öka. 

- Trots konkurrensen från andra spel, framför allt under fotbolls-EM i juni, utvecklas vi positivt. Det är glädjande att se att den utveckling som inleddes under 2014 - när vi vände omsättningsutvecklingen - har fortsatt under första halvåret 2016 och vi gör vårt starkaste första halvår i företagets historia, säger Lotta Nilsson Viitala, ekonomichef ATG.

Spelandet tilltar och delårsrapporten för januari – juni 2016 visar på det starkaste halvåret i företagets historia. Nettoomsättningen för perioden växer med 3,3 procent jämfört med samma period förra året. Under kvartalsperioden april-juni var tillväxten 1,0 procent.

Nettokostnaderna har ökat vilket sägs vara en del av den planerade utvecklingen av bolaget. Förklaringen ska vara en följd av bland annat lansering av V75 Boost, lansering av produkter i 7-Eleven och Pressbyrån samt andra större satsningar på ökad marknadsnärvaro.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.