ATG samarbetar med USA:s största tv-kanal

 ATG har slutit ett partneravtal med TVG som är USA:s största tv-nätverk för trav- och galoppsport.. Det innebär att 45 miljoner amerikanska tv-hushåll fårmöjligheten att spela på ATG:s produkter. 

En spelare i en spelbutik kollar olika odds på en tv-skärm Foto: Jessica Gow, TT

 – Dett här är en unik möjlighet för ATG att brett nå ut till hästspelsintresserade kunder i USA och samtidigt ett bra skyltfönster för den fantastiska hästsport vi har i Sverige, säger Lars Nemeth, Head of International Sales på ATG.

TVG är baserat i Los Angeles och startade 1997. TVG har i dag två tv-kanaler och visar upp till 15 timmar trav- och galoppsport varje dag till 45 miljoner amerikanska kabel- och satellithushåll. Sedan 2009 ingår TVG i den irländska spelkoncernen Paddy Power Betfair.

– TVG är ett starkt varumärke på den amerikanska spelmarknaden och sänder varje år cirka 50 000 lopp från hela världen. Huvudsyftet med samarbetet är förstås att skapa intäkter för båda parter men jag ser som sagt det här också som en unik möjlighet att marknadsföra svensk hästsport, säger Lars Nemeth. aca

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Det här samarbetet hör till de mest oväntade och udda. Om du köper biljett till basketlandskampen Sverige-Turkiet i Globen får du möjligheten att se hockeymatchen Tre Kronor-Tjeckien i Beijer Hockey Games  - på köpet. 

Idrottssverige skriker efter anläggningar av alla slag. Det går trögt på de flesta håll. Men det finns en kommun som gör något åt behoven: Nacka kommun, 8 kilometer utanför Stockholms centrum. Fram till 2035 kommer kommunen att satsa 2 miljarder kronor på olika anläggningar.

AIK var länge den fula ankungen i bandysagan tills framför allt miljonären Marco Engborg ville att AIK skulle återta en plats bland hermelinerna. Med hjälp av en välfylld plånbok förverkligade Engborg sin dröm och på några snabba säsonger var AIK tillbaka i högsta serien inför säsongen 2019-2020.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

BAUHAUS samlar på idrotter och sponsoravtal. Nu har företaget utökat avtalet  med Svenska Skidförbundet. Under säsongen 2018/2019 var BAUHAUS partner till svensk skicross, men tar nu ytterligare ett steg och utökar samarbetet genom att bli huvudsponsor för den framgångsrika skicross-verksamheten.

När Östersunds stjärna Saman Ghoddos kom hem till Östersund från utflykten till Huesca augusti fjol trodde han att han skrivit på ett papper om läkarundersökning för La Liga-nykomlingen. Papperet var istället ett övergångskontrakt. Sen började cirkusen.