Kollekt i Borås för att värva Linderoth

Elfsborg ska ta hem Tobias Linderoth. Och klubben vet precis hur det ska gå till. Via en kollekt hos de största sponsorerna ska klubben få in uppemot en miljon kronor.

Elfsborgs sportchef, Stefan Andreasson, är övertygad och menar att ” Hela Borås vill ha Tobias Linderoth". Av kommentarerna i Borås Tidning till nyheten om att Elfsborg ska värva Linderoth tycks många supportrar högst tveksamma.

Oaktat detta har Stefan Andreassson startat ”Kampanjen säkra Linderoth”. Klubben har informerat sina sponsorer och presenterar planerna.

Klubben vill ha hjälp med att den summa det kostar att säkra den förre Elfsborgsspelaren som lämnar Galatasaray sedan klubben avslutat kontraktet efter några skadefyllda år.

I Elfsborg beräknas Linderoths signing fee uppgå till uppemot en miljon kronor och förhoppningen är att sponsorerna kan täcka den kostnaden och klubben sedan står för lönen.

- Det handlar om en punktinsats, efter ett upplägg som fungerat tidigare. Vi brukar göra det när det handlar om hemvändare, säger Stefan Andreasson till Borås Tidning.

Elfsborgs sponsorsäljare jagar nu företagare febrilt och avsikten är att få sponsorerna att skänka 5 000, 10 000 eller 25 000 kronor utöver den vanliga sponsringen. Bara under första dagen blev resultatet 110 000 kronor.- Vid köpen av Anders och Mathias Svensson fick vi in cirka 500 000 kronor, säger Sten Strinäs, en av säljarna.




2002 startade skidstjärnan Emil Jönsson en sommarskidskola i blygsamt format. 2018 har annaoemil Sportscamp vuxit tack vare ett färskt sponsorkontrakt med BAUHAUS. Just nu pågår lägret på Frösön utanför Östersund.

- Vi hade 130 platser. De tog slut på två tre minuter, berättar Emil på telefon från Frösön där paret bor i det ståtliga huset Villa Anna & Emil.

Nu sätter ledningeb hos anrika Sirius, bildad 1907, ned båda fötterna och ber Dalkurd, klubben utan land, bildad 2004, liksom kommunen att fara åt h… Så drastiskt uttrycker sig inte ordföranden Ove Sjöblom och klubbchefen Michael Lundgren på hemsidan men budskapet går inte att missförstå.

Ironman i Kalmar ärdet yttersta beviset på hur idrottsturism skapas.  Nu har ett nytt avtal  precis blivit klart  och det innebär att det  populära evenemanget blir kvar i regionen i ytterligare fem år.

Varje tävlande i Kalmar har i genomsnitt med sig 4 medföljare och de stannar i genomsnitt 4,7 nätter. Den turistekonomiska effekten i samband med evenemanget beräknas till ca 41 miljoner kronor, enligt en dokumentation.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Göteborgsvarvet växer på alla sätt. I takt med ökad storlek blir det också lättare att hitta samarbetdpartners. Senast nya sponsorn är WaterAid som blir ny s k välgörenhetspartner till, vilket innebär att löpare kan välja att köpa sin startplats till förmån för WaterAids livsviktiga arbete för att fler människor i världen ska få rent vatten. 

Östersund var inte långt ifrån att bli en vinnare i dubbelmötet med Arsenal. London-klubben drog dock det längsta strået till slut, men det fanns stora vinnare. Östersunds vinst på bortaplan bidrog till att tre kuponger på Europatipset lyckades pricka in 13 rätt och 1 miljon kronor i vinst.

(TT) Konsumenterna är både vinnarna och förlorarna när fler utländska fotbollsligor strömmas på nätet. Till helgen lanseras ännu en tjänst – Strive. "Det är ett maxat utbud, frågan är om det verkligen finns en marknad på sikt", säger Thomas Ejderhov, chefredaktör på Idrottens Affärer.