GoGotland och byggande Rustar på allla sätt
Mer resurser och ny hockeyhall på Gotland
23 april tog Visby/Roma steget upp i Hockeyallsvenskan och efter inspektioner av Svenska Ishockeyförbundet och Hockeyallsvenskans ledning har nu ishallen, byggd 1974, fått klartecken för spel – under förutsättning att omfattande ”anpassningar” genomförs.
Regionstyrelsens arbetsutskott väntas vid sammanträde den 15–16 juni bevilja 14 miljoner kronor i uppgradering av ishallen, så att den uppfyller krav för spel i Hockeyallsvenskan och glädjer de 61 000 invånarna
-Det finns medel i vårt budgetutrymme för investeringar,. Det har säkerställts – och det behöver gå fort nu, säger Meit Fohlin (s), regionstyrelsens ordförande i ett pressmeddelande.






