konfrontation inom Bollsporter Möregårdh
Laddade förändringar i Bordtennistoppen
Till ny ordförande i Svenska Bordtennisförbundet har valts Tomas Eriksson, tidigare president i Internationella Innebandyförbundet, i 28 år. Han har också ett förflutet inom RF och var valberedningens förslag till ny ordförande efter avgående Dennis Lindahl, som avböjt omval.
Inför årsmötet hade Eslöv PK, fixstjärnan Truls Möregårdhs klubb samt Spårvägen och Eskilstuna by Stiga samt Västmanlands distriktet gått emot valberedningen och nominerat styrelseledamoten, Lasse Ericsson till ny ordförande. Ericsson har en bakgrund inom Västerås BTK.
När årsmötet väl inleddes på Halmstad Plaza hade Lasse Ericsson dragit tillbaka sin kandidatur och meddelade att han hade för avsikt att helhjärtat stödja valberedningens förslag, Tomas Eriksson.
Lasse Ericsson kvarstår som ledamot. Lämnar styrelsen, efter 18 år, gör Monica J Erlandsson och som första kvinna någonsin prisades hon med förbundets förtjänstmärke i guld.
Det blir också nytt på gd-stolen inom förbundet.






