Fotbollsförbundet anmäler biljettsäljare
- Vi anmäler nu ett antal företag till Konsumentverket för att de vilseleder allmänheten i sin marknadsföring. De har "rundat" vårt biljettsystem och på ett felaktigt sätt skaffat sig biljetter som de inte har rätt till och erbjuder till försäljning till högre priser. Detta måste upphöra omedelbart, för vi funderar på att makulera dessa biljetter och då riskerar allmänheten att drabbas, säger SvFF:s generalsekreterare Sune Hellströmer.
De företag som anmäls till Konsumentverket är: BiljettShop, Ticket2.com, Biljett 24.se, EventHouse.se, Slutsålt.se, 1biljett.se samt Biljett.nu. Dessa bolag har via internetförsäljning dels annonserat och erbjudit försäljning av biljetter till konsument, trots att biljetterna ej släppts till försäljning av SvFF, dels erbjudit biljetter till konsument som erhållits genom avtalsstridiga köp.
Mest lästa just nu
Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat.
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.