På konferens för att utveckla elitfotbollen

Inte mindre än 160 personer från 20 klubbar i Allsvenskan och Superettan, samt ett antal partners deltar på Nätverksarenan 2023 i Amsterdam. Även Elitfotboll Dam deltar.

Fotboll och affärsutveckling är gemensamt 160 personer, alla med intresse i svensk elitfotboll som är på konferensresa till Amsterdam

En klar ökning jämfört med tidigare träffar i Barcelona (2018), Madrid (2019), Milano (2020) och i Berlin (2022).

– Nätverksarenan gynnar  alla intressenter, alla föreningar, våra samarbetspartners på både klubb- som liganivå, och i förlängningen våra supporters och publik, förutsatt att vi inom Nätverksarenan använder våra insikter rätt framåt, säger Jan Karlsson, Försäljningsdirektör på Svensk Elitfotboll.

Det här är elitfotbollen stora träff där gamla och nya människor inom toppfotbollen får tillfälle att umgås och lära känna varandra. En årlig konferens där alla medverkande träffas för att tillsammans ta in och delge varandra insikter och erfarenheter som gör samarbetena långsiktigt framgångsrika för alla parter. Bland deltagande partners finns representanter från både näringsliv och offentlig sektor.

I Amsterdam väntar två dagars konferens och inspirerande dessutom framträder gästföreläsare inom olika områden. Allt med målet att skapa och stärka en verksamhetsutveckling.Syftet är att på sikt stärka förhållandet och nyttan av samarbetena mellan klubbarna, ligorna och partners på både klubb och liganivå.

Efter den första dagens konferens väntar ett besök på Johan Cruyff Arena i Amsterdam  och se matchen Ajax – Volendam i Eredivise, högstaligan.

– En viktig del med konferensen är att föra klubbarnas egna samarbetspartners närmare varandra men också att träffas över gränserna och få inspel och insikter till utveckling av befintliga som nya samarbeten. 

– En sak som kom upp från tidigare konferenser var att samarbetspartners upplevde att de kom närmare fotbollen och fick en utvidgad insyn i klubbarnas och ligornas värld, vilket är mycket värdefullt ur flera perspektiv, avslutar Jan Karlsson.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Klädmärket Uniqlo kunde på tisdagen tillsammans  med SOK visa upp de nya kläderna för de svenska atleterna i OS och Paralympics i Paris. 
De svenska OS-satsningen beräknas totalt kosta dryga 100 miljoner.  Den 24 juli, en onsdag, inleds tävlandet men invigningen sker den 26 juli med avslutning söndagen den 11 augusti 2024.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.