Skapar Matchplay och vill locka många

Golfamore Group avslutar 2023 med att köpa First Open, en rikstäckande matchspelstävling för tvåmannalag. Genom förvärvet och senare sammanslagningen mellan First Open och det redan existerande portföljsbolaget Matchplay kan nu Golfamore Group erbjuda Sveriges största matchspelstävling för tvåmannalag - Matchplay.

”Med detta förvärv tar vi ett stort steg mot vår vision att skapa Europas största matchspelstävling för tvåmannalag. First Open har länge varit på vår radar och det känns bra att vi rott detta i hamn.” säger Fredrik van Speijk, VD Golfamore Group.

First Open grundades av Björn Bäckstedt 1997. Björn satt i arbetsgruppen för firandet av Kalmarunionen 600 år och fick till uppgift att ta fram en sportaktivitet vilket resulterade i First Open. Tävlingen lanserades i Blekinge och Småland för att sedan successivt bli rikstäckande 2002 och framåt. Sedan starten har över 22 000 lag deltagit i tävlingen.

”Även om det är lite svårt att separeras ifrån sin skapelse så känns det ändå bra då First Open kommer till en organisation som är expert på att arrangera tävlingar och kommer se till att First Opens kunder får en bra upplevelse framöver.” säger Björn Bäckstedt.

Arbetet att flytta över First Open till Matchplay har börjat och i januari beräknas migrationen vara helt klar. Framgent kommer de tidigare First Open kunderna motta kommunikation och erbjudanden från Matchplay.

”Vårt fokus just nu är att välkomna alla First Open kunder till Matchplay och Golfamore Group och introducera dem till alla våra fantastiska produkter och tjänster.” avslutar Fredrik van Speijk.

 

Fakta

Golfamore Group består av ledande nischvarumärken i Europa såsom Golfamore, Out-of- bounds, OnTee, Matchplay och Golfamore Events. Genom portföljbolagen delar Golfamore Group sin passion för golf med över 1750 golfklubbar och 320 000 golfare i över 30 länder i Europa.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Klädmärket Uniqlo kunde på tisdagen tillsammans  med SOK visa upp de nya kläderna för de svenska atleterna i OS och Paralympics i Paris. 
De svenska OS-satsningen beräknas totalt kosta dryga 100 miljoner.  Den 24 juli, en onsdag, inleds tävlandet men invigningen sker den 26 juli med avslutning söndagen den 11 augusti 2024.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.