Här är mitt hem, jag älskar fansen"

En grupp journalister, ett gäng fans, några leende klubbledare och en strålande stjärna.

Scenen var Milano och klubben Milan, inte Stockholm och Hammarby. 

Zlatan landade på torsdagen i Italien och han älskar de här stunderna av exponering. Och han vet precis hur han ska charma både pressen och supportrar.

Vid de här tillfällena uttrycker han sin reservationslösa kärlek till klubben och publiken. 

Ändå har han bytt klubb så många gånger, men det är likadant vid varje entré.

Välrepeterat

Nu är han tillbaka i Italien, som 38-åring, för att fortsätta och avsluta en synnerligen märklig säsong.

Men hans alltid återkommande replik som han har repeterat väl satt där:

–  Det här är mitt hem, sa han till till Milan-TV, med tillägget:

– Jag ser fram emot att träffa fansen 

Likväl vet ingen hur det blir med spel med tanke på Corona.

Han förväntas skriva på ett halvårslångt avtal med Milan, med option på ett års förlängning.

Som sällskap från Sverige hade han uppgiften om att han fick betalt för intervjun med Discovery i fredags, pengar som han sedan ska haskänkt bort.

100 000 kr för intervjun

Vid  Hammarby internmatcher, kallade "tävling på träning"på Tele 2 Arena. Intervjuades Zlatan av Tommy Åström för DPlay (Discovery) som sände matcherna. Inför avspark gjorde Zlatan även  reklam för evenemanget på sociala medier.

Enligt Fotbollskanalen handlade det om en betalning om 100 000 kronor i utbyte mot reklamen på Instagram och en intervju,  

Tommy Åström menade själv att det inte var en kommersiell intervju.

Hammarbys kommentar

Allt ledde  till att Hammarbys ansvariga gick ut på klubbens hemsida med ett förtydligande:

"Då det florerar ivriga rykten i media vill Hammarby Fotboll komma med ett par klargöranden. I samband med att Dplay streamade herrlagets  träning i fredags marknadsförde Zlatan Ibrahimovic sändningen i sina egna sociala medier. Discovery betalade som brukligt är en ersättning för de sponsrade inlägg  som gjordes. Denna ersättning kommer Zlatan att skänka vidare till Samhällsmatchen – samlingsnamnet på Hammarby Fotbolls insatser i samhället.”– och på så sätt bidra till en positiv utveckling för barn och ungdomar i södra Stockholm".

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter bara 10 månader på posten som ordförande för SHL-laget Leksand väljer Mats Ekelund, 69 år, att hoppa av.  Han kommer även att lämna ordförande klubban i bolagsstyrelsen.
 Årsmötet äger rum 28 juni och Ekelunds avhopp blev officiellt via valberedningens meddelande på föreningens hemsida. omval. Även Keith Karlsson, välkänd entreprenör väljer att lämna

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.