Beslutsam Charlotte Kalla i ny reklamfilm

VM i Falun nalkas, allvaret kommer allt närmare och nånstans kan man ana det när en beslutsam Charlotte Kalla har huvudrollen i Volkswagens nya reklamfilm som nu presenteras.
Tränaren Richard Grip, Anna Haag, Charlotte Kalla och Emil Jönsson medverkar i den nya reklamfilmen.

 

Färden på skidorna går just nu inte så där överdrivet bra för Charlotte Kalla. Men på måndagskvällen blev hon ändå en huvudrollsinnehavare när den nya reklamfilmen hade premiär.

Avtal sedan 2009

Inspelningen har skett tidigare och medverkande är Charlotte, Anna Haag och Emil Jönsson samt landslagets förbundskapten Rikard Grip som tillsammans ska marknadsföra nya Passat med fyrhjulsdrift, den bil som lanserades strax före årsskiftet och har redan blivit en försäljningsframgång. 

Volkswagen Sverige blev samarbetspartner till skidlandslaget 2009 och syftet var att ge just bilarna en skjuts i försäljningen.

Det svenska längdskidlandslaget är ett av landets mest folkkära och Charlotte Kalla blev nyligen utsedd till Sveriges mest populära idrottare med 37 procent av rösterna från Sportbladets (Aftonbladet) läsare.

Uppskattade

- Samarbetet med Volkswagen har varit viktigt både för mig och längdskidåkningen. Volkswagens bilar är perfekta för svenska vinterförhållanden och hjälper oss i landslaget att ta oss fram på ett säkert sätt mellan träning och tävling, som Charlotte Kalla uttrycker sig i ett uttalande.

Annika Stenlund, marknadschef på Volkswagen Sverige, påpekar:

- Att få möjlighet att använda så genuint sympatiska personer som Charlotte och hennes kompisar i vår reklam är en stor förmån.

Djurgården vinner inte allsvenskan, men tar hem ett pris som innehåller nog så mycket ära och heder.

Revisions- och rådgivningsföretaget EY har synat de allsvenska klubbarnas ekonomi för att hitta samband mellan framgångar på planen och ekonomiska förutsättningar – här var Djurgården mest framträdande av alla föreningar.

SOK slår på stort och gör något som man aldrig har gjort förut: Satsar ett antal miljoner på att bygga en unik mötesplats under OS i Pyeongchang. En Sweden Arena.

Visma Ski Classics växer i alla bemärkelser. Nu har vd:n David Nilsson nått en uppgörelse med italienska tv-kanalen RAI och det innebär att parterna har kommit överens om att bolaget ska sända alla italienska evenemang på skidturnén. Sedan många år har RAI sänt Marcialonga, nu tillkommer både Sgambeda och Toblach-med live-bilder.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Programmet Skavlan i SVT har hittills kanske inte varit känt som idrotts-TV. Det kanske blir ändring på det: i kvällens program medverkar både Janne Andersson och Gunde Svan.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.