Chelsea i enorm talangjakt i tv

Nu får fotbollen sin egen Idol. 15 000 tonåringar förväntas ta chansen för att bli den slutlige vinnaren och får ett kontrakt med Chelsea via en tv-serie.
Football Icon är programmet som redan är sålt till tv-bolag i England, USA, Ryssland och Kina. Och produktionsbolaget räknar med att flera köpare dyker
Programmet backas upp av Chelsea som därmed kapar åt sig nya och större marknadsandelar. Football Icon ska ytterligare förbättra klubbens anseende och värde.


Just nu utlyser klubben den jättelika kampanjen. Just det att vinnaren får ett kontrakt med Premier League-vinnarna ska locka åtskilliga tusen tonåringar.
Från hela England kommer grabbar att vilja vara med och bedömare tror att runt så många som 15 000 unga fotbollsspelare vill ta chansen.

Under sommaren ska Chelsea genomföra nationella uttagningar. Tolv finalister ska väljas ut från uttagningarna i Manchester, Birmingham och London och de tolv får plats i Chelseas fotbollsakademi.
Därefter nomineras tre 16-17-åringar och bland dem ska klubbens manager José Mourinho och andra ledare utse en vinnare. Den killen får då ett personligt kontrakt med Chelsea.

Ett produktionsbolag ska filma hela händelseförloppet – från gallringen till ett slutligt offentliggörande av en vinnare.
Alla bilder ska användas till en tv-dokumentär i åtta delar som ska visas i Sky One i höst.

Vinnaren ska ha en exceptionell fotbollsteknik, men också vara en självsäker och stark person, enligt Mourinho.
- Jag behöver en arrogant spelare. Om han inte tror på sig själv, om han inte kan säger "jag kan lyckas", om han inte kan säga "jag är speciell" så kommer han inte lyckas, säger han enligt The Guardian.

”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.