Chelsea i enorm talangjakt i tv
Programmet backas upp av Chelsea som därmed kapar åt sig nya och större marknadsandelar. Football Icon ska ytterligare förbättra klubbens anseende och värde.
Just nu utlyser klubben den jättelika kampanjen. Just det att vinnaren får ett kontrakt med Premier League-vinnarna ska locka åtskilliga tusen tonåringar.
Från hela England kommer grabbar att vilja vara med och bedömare tror att runt så många som 15 000 unga fotbollsspelare vill ta chansen.
Därefter nomineras tre 16-17-åringar och bland dem ska klubbens manager José Mourinho och andra ledare utse en vinnare. Den killen får då ett personligt kontrakt med Chelsea.
Alla bilder ska användas till en tv-dokumentär i åtta delar som ska visas i Sky One i höst.
- Jag behöver en arrogant spelare. Om han inte tror på sig själv, om han inte kan säger "jag kan lyckas", om han inte kan säga "jag är speciell" så kommer han inte lyckas, säger han enligt The Guardian.
Mest lästa just nu
Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.