Falsk reklam av Canal+

Förhandlingarna pågår för fullt och ännu råder tvivel om vilket tv-bolag som får sända allsvensk fotboll. Men Canal+ marknadsför utbudet som om kanalen har rätt till alla bilder.
Förhandlingarna pågår för fullt och ännu råder tvivel om vilket tv-bolag som får sända allsvensk fotboll. Men Canal+ marknadsför utbudet som om kanalen har rätt till alla bilder.


Svenska Fotbollförbundet sålde tv-rättigheterna till fotbollsallsvenskan till det schweiziska företaget Kentaro. Nu ska tv-bolagen slåss om matcherna och därmed möjligheten att få sända. Trots att inget är klart marknadsför Canal+ redan allsvenskan.

Canal+ har konkurrens av bland andra, SVT och TV4. Alla uppvaktar Kentaro och just nu förhandlas det intensivt.

I det läget avvaktar inte Canal+ utan går ut med reklam för det så kallade säsongskortet, ett sportpaket som Canal plus-abonnenter kan beställa för 99 kronor extra i månaden. Inklusive 250 direktsända matcher från elitserien och allsvenskan, står det att läsa.
 
- Det borde kanske förtydligas, medger Peter Harrysson, sportchef på Canal+, när han presenteras inför fakta som i dags finns på bl a hemsidan.

Är det här falsk marknadsföring?
- Vi agerar som om vi har rättigheterna, men är det så att vi inte har en lösning när det är dags så behöver inte kunden betala, säger Harrysson till Göteborgs-Posten.

- Det koncept vi har när det gäller hockey och fotboll gäller så länge vi har rättigheterna. Vi kan inte lova något i alla evighet

Harrysson betonar också:
- Ringer man kundtjänst så är jag säker på att man får samma information som jag ger dig nu, nämligen att man inte behöver betala om det inte blir någon fotboll.
”I februari reste jag med familjen på semester. Då hade jag jobbat mer än 14 månader utan en enda ledig dag. Jag är målinriktad och gillar att anta utmaningar men i långa loppet är det inte hållbart att arbeta så”,
Med de orden vill Peja Lindholm lämna  uppdraget som vd i Östersunds fotbollsklubb.
Problemet är löst, Finnvedsvallen  en fotbollsarena igen
När IFK Värnamo har i sin ”femte hemmamatch” mot Kalmar FF den 19 maj blir det faktiskt spel på just hemmaplan, på egna Finnvedsvallen!

 

 

 

 

Eländet som bekymrat hela Fotbolls-Sverige är löst och åtgärdat 

Göteborgvarvets succé är total. Detär smått ofattbara pengar som sätts i rörelse när löparna springer i Göteborg och gynnar hela regionen. Den turistekonomiska omsättningen ökade med 215 miljoner kronor, totala skatteeffekten är över 100 miljoner kronor och folkhälsoeffekterna värderas till 460 miljoner kronor. Det visar Upplevelseinstitutets utvärdering av Varvetveckan 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.