Redhawks tar hjälp av reklambyrå
Allt handlar om att publiken är en extra spelare, därav de sex olika bilderna på människor med hockeyutrustning.
Reklambyrån låg också bakom en kampanj i bl a tv med temat ”på fel plats vid fel tillfälle” när Redhawks inte förmådde behålla statusen som elitserielag. Nu är frågan om laget via kval kan återvända. Allt stöd behövs, särskilt som laget har gått halvknackigt och då med måtto ”ett bra publikstöd är som en extra spelare”.
– I den här kampanjen försöker vi engagera publiken. Temat bygger på att publiken är en extra spelare och på bilderna syns vanliga människor som ikläder sig hockeyrollen, säger Karl Nilsson, ad på Floyd Advertising, tilL Resumé.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.