Facebook och Google ger sig

Det är svindlande pengar när det gäller tv-rättigheter för den engelska fotbollsligan Premier League. Enligt The Guardian kommer inte Facebook och Google att delta i upphandlingen. Mångmiljonkampen om Tv-rättigheter kommer inte bli likatokintensiv som tidigare, vilket mångahade befarat.

Fotomontage: Thomas Selig, Idrottens Affärer

Många trodde också att Amazon och Netflix skulle vara med och hugga men så blir det inte. Brittiska Sky och British Telecom, BT, får vara ensamma på banan, skriver Resumé.

I fjol betalade de två bolagen svindlande 57,1 miljarder kronor för rättigheterna. Den nya upphandlingen sker nästa vecka. Nu väntas dock inte prislappen stiga lika mycket eftersom BT och Sky i december tecknade ett avtal där de kan inkludera varandras kanaler i sina kanalpaket.

Källor till The Guardian säger dock till tidningen att Amazon kan lägga ett bud på något av de mindre matchpaketen.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.