ISP bara växer och växer
Digital bilaga: Från skyltar och exponering enligt dåtiden till framtidens digitala möjligheter och sport marketing med internationellt snitt. Så utvecklas ISP Sport & Marketing i Göteborg som expanderar kraftigt. Sven Ivarsson grundade verksamheten och Andreas Ottermark fick förtroendet att ta företaget vidare. Under hösten har det tagit fart ordentligt. Förtroendet att sköta marknadsförsäljningen i Djurgårdens fotboll gick så bra att Djurgårdens hockey gav ISP ett likadant uppdrag. Och därpå kom också IFK Göteborgs fotboll och önskade att ISP skulle strukturera och leda företagsförsäljningen. Många undrar vad som ligger bakom framgångarna i ett företag som nu firar 30-årsjubileum. Här får du svaren.
Läs och imponeras. Det här är alla evenemang där ISP haft uppdrag inom reklam- och marknadsförsäljning, om det så har varit skyltar eller TV-exponering.
Andreas Ottermark, vd i dag, ville fira. ISP Sport & Marketing har 30-årsjubileum, året innebär en rekordomsättning och dessutom är det jul. Då kom idén, han skulle hylla sin moderklubb och sin ungdomstränare Leif Sjöqvist som för alltid finns i hans hjärta.
Sven Ivarsson har hur många dråpliga minnen som helst från 30 år på fältet, dvs arenor runt om i Sverige och Europa där han jobbade med arenareklam. Här delar han med sig av några historier.
Sven Ivarsson står bakom två av de absolut största ungdomsturneringarna i fotboll, han var först med att se affärer i sportresor och han var också före alla andra när han såg affärer i både arenareklam och tv-reklam.
Som 28-åring är han vd för Sveriges största företag inom arenareklam. Egentligen bara enligt en utstakad bana. Och tro inte att han nöjer sig bara för att ISP växer och växer för nu gasar Andreas Ottermark rejält.