Landslagsspelare blir fotomodeller

Ola Toivonen och Sebastian Larsson som sköt Sverige till EM frontar Brothers vårkampanj. Lagom till EM i fotboll 2012 går Brothers på välskräddad offensiv. Här ser du filmen från fotoarbetet i London.

Brothers har för vana att anlita välkända idrottsutövare. Mats Sundin, Henrik Lundqvist, Marcus Hellner och Johan Olsson har alla dressats i Brothers kläder.

Inspirerar svenske mannen

Sebastian Larsson och Ola Toivonen som till vardags spelar i Sunderland respektive PSV Eindhoven utökar nu sina cv genom att fronta Brothers vårkampanj. De ska inte bara inspirera den svenska mannen genom sina internationella framgångar, utan också genom att visa upp en väldressad stil.

Ola och Sebastian har genom målmedvetenhet nått stora framgångar. De blev fotbollsstjärnor, nu blir de också modeller. Som det heter i pressreleasen: ”de står för många av Brothers värderingar, från god stil till manlig gemenskap och kamratanda.”

- Vi är väldigt nöjda med att två så framträdande EM-spelare bär upp årets vårkampanj, säger Maria Sjöstrand, marknadschef Brothers.

Fotades i London

I kampanjen som fotograferades i London syns Larsson och Toivonen i allt från skräddade kostymer till vind- och vattenavvisande ”windbreakers” – ett plagg som är en del av Brothers lansering ”Athletic Project”.

Välsittande kostymer och fotbollsspelare går hand i hand och den här säsongen tar Brothers ett steg mot att göra kostymen mer modern och mindre formell: ”The Suit Combo” är en kostym i bomullstwill som kan bäras som den är – alternativt mixas med kavaj i en färg och byxa i en annan.

- Jag vet att det är viktigt med en schysst image som fotbollsspelare. Jag tycker det är riktigt kul att vara med i ett sådant sammanhang. Dessutom får jag prova på att arbeta som modell, säger Sebastian Larsson som inom loppet av bara några veckor fått två stora uppdrag.

Först blev han Pepsis nya svensk, efter Fredrik Ljungberg, och i umgänge med bl a Lionel Messi, och så det här uppdraget för Brothers.

AIK Fotboll AB:s delårsrapport, perioden januari-mars 2024, är ingen munter läsning för nyvalde ordföranden Mikael Jomer, 40 år, civilekonom och operativ chef för ett medicinteknikföretag. Han kommer närmast från förtroende uppdrag i Svarta Massan, en fristående ekonomisk förening som finns i AIK:s bakgrund.

Resultatet, drift, för perioden är minus 37,5 miljoner kronor och vd Fredrik Söderberg flaggar för att spelarförsäljningar blir nödvändiga under sommarens transfer fönster.

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Nej, några pengar tillbaka blir det inte för de motionslöparna som hade betalat in startavgift till Göteborgsvarvet 2021, men som sedan tvingades acceptera att Coronapandemin stoppade ett genomförande.

Göteborgs Friidrottsförbund stämdes då av Konsumentombudsmannen och Nu har två domstolar instämt i arrangörens linje – och de slipper betala tillbaka pengarna, enligt Göteborgs-Posten.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.