Här är nya Carolina Klüft

Sminkmodellen Carolina Klüft, stylad som kanske aldrig förr. När maken Patrik blir hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping blir hustrun fotomodell som Max Factors nya ansikte och det gäller en ny mascara.

Mycket sker i paret Klüfts liv just nu. "Carro" och Patrik har kvar huset i Karlskrona, men har köpt lägenhet i Stockholm. Hon har vistats mycket i huvudstan det senaste halvåret och nu ska Patrik börja jobbet som hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping.

Patrik når framgångar som hockeytränare. Som tränare och coach i Kalinge/Ronneby lyckades han leda laget till till division 1. Sedan tackade han för sig, sa ja till ett av flera anbud och ska börja jobba i Norrköping.

"Carro" återkommer i reklam

"Carro" får allt mera reklamjobb och nu gäller det Max Factor. False Lash Effect Gold är en så kallad volym-mascara  och den produkt som Carolina Klüft ska marknadsföra.

"Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under Olympiska Spelen i London, England, 27 juli – 12 augusti 2012. Carolina Klüft är särskilt känd för att vara målinriktad, fokuserad och tävlingslysten, vilket mer än någonsin kommer att synas i hennes strävan efter framgång under de kommande sommarspelen."

Det innebär att hon har gjort ytterligare ett reklamjobb i raden av flera kontrakt. Reebok, HTH, Euro Accident och Veidekke är andra företag som har anlitat henne.

Nytt modelljobb

”Carro” är van modell . Senast i TV-reklamen för Memira där hon är en av flera som intygar värdet av ögonlaser. Hon har egen erfarenhet av behandlingen och var synnerligen lämpad för filmen.  Som hon säger i filmen:

"Det mest fantastiska efter behandlingen var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.

Nu är kosmetikavarumärket Max Factor hennes uppdragsgivare och lanseringen sker i sommar. Åter, vi citerar pressinformationen:

- False Lash Effect har varit min favoritmascara ända sedan jag provade den för första gången. Den ger fantastisk effekt på mina typiskt blonda fransar och håller för alla tillfällen. Och att den nu under OS finns i en gnistrande förpackning, vilket för mig och de flesta tävlingsmänniskor symboliserar framgång, gör den än mer självklar i min träningsväska.

Anders (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 08:59

1. Bland kryddor och mascara

Jag kommer osökt att tänka på TV-kocken Jan Boris Möller när han gjorde reklam för Kockens kryddor: "Det här har jag betalt för att säga, men det gör ingenting för jag använder Kockens kryddor ändå." Det är kanske den bästa formen av reklambärare, de som åtminstone säger sig ha valt en produkt redan innan de anlitats att marknadsföra den.

Jens (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 09:07

2. Nördigt

Patrik Klüft tog inte bara Kallinge/Ronneby till division 1, utan till kvalserien till hockeyallsvenskan tidigare i våras. Laget var dessutom nykomlingar i ettan. Lite nördfakta, bara.
Efter bara 10 månader på posten som ordförande för SHL-laget Leksand väljer Mats Ekelund, 69 år, att hoppa av.  Han kommer även att lämna ordförande klubban i bolagsstyrelsen.
 Årsmötet äger rum 28 juni och Ekelunds avhopp blev officiellt via valberedningens meddelande på föreningens hemsida. omval. Även Keith Karlsson, välkänd entreprenör väljer att lämna

Reglerna för moms på uthyrning av fastigheter är ett hinder och gör det svårt för idrottsföreningar att hyra lokaler. Idag har regeringen beslutat att reglerna ska ses över. Johan Karlsson, skattejurist å Riksidrottsförbundet, har ansvar för ärendet och gläds över snabb hantering

Inom såväl idrotten som kulturen finns en frustration över att evenemang inte värderas utifrån det värde som skapas av den mångfald av evenemang som arrangeras årligen. Även om det är lätt att tänka på Eurovisionsschlagerfinalen, Göteborgsvarvet eller Taylor Swift konserter, så är evenemang inte bara de stora arrangemangen utan det stora utbudet av allehanda event över hela Sverige – en jättelik industri. Det har blivit en industri med många entreprenörer och initiativtagare, som behöver rätt förutsättningar, via nya, efterlängtade dokumentet "Event Sverige".

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.