Här är nya Carolina Klüft

Sminkmodellen Carolina Klüft, stylad som kanske aldrig förr. När maken Patrik blir hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping blir hustrun fotomodell som Max Factors nya ansikte och det gäller en ny mascara.

Mycket sker i paret Klüfts liv just nu. "Carro" och Patrik har kvar huset i Karlskrona, men har köpt lägenhet i Stockholm. Hon har vistats mycket i huvudstan det senaste halvåret och nu ska Patrik börja jobbet som hockeytränare i Vita Hästen i Norrköping.

Patrik når framgångar som hockeytränare. Som tränare och coach i Kalinge/Ronneby lyckades han leda laget till till division 1. Sedan tackade han för sig, sa ja till ett av flera anbud och ska börja jobba i Norrköping.

"Carro" återkommer i reklam

"Carro" får allt mera reklamjobb och nu gäller det Max Factor. False Lash Effect Gold är en så kallad volym-mascara  och den produkt som Carolina Klüft ska marknadsföra.

"Den gyllene mascaran är speciellt framtagen för att uppmärksamma Carolinas medverkan under Olympiska Spelen i London, England, 27 juli – 12 augusti 2012. Carolina Klüft är särskilt känd för att vara målinriktad, fokuserad och tävlingslysten, vilket mer än någonsin kommer att synas i hennes strävan efter framgång under de kommande sommarspelen."

Det innebär att hon har gjort ytterligare ett reklamjobb i raden av flera kontrakt. Reebok, HTH, Euro Accident och Veidekke är andra företag som har anlitat henne.

Nytt modelljobb

”Carro” är van modell . Senast i TV-reklamen för Memira där hon är en av flera som intygar värdet av ögonlaser. Hon har egen erfarenhet av behandlingen och var synnerligen lämpad för filmen.  Som hon säger i filmen:

"Det mest fantastiska efter behandlingen var att kunna vakna på morgonen och se färger och konturer helt klart”.

Nu är kosmetikavarumärket Max Factor hennes uppdragsgivare och lanseringen sker i sommar. Åter, vi citerar pressinformationen:

- False Lash Effect har varit min favoritmascara ända sedan jag provade den för första gången. Den ger fantastisk effekt på mina typiskt blonda fransar och håller för alla tillfällen. Och att den nu under OS finns i en gnistrande förpackning, vilket för mig och de flesta tävlingsmänniskor symboliserar framgång, gör den än mer självklar i min träningsväska.

Anders (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 07:59

1. Bland kryddor och mascara

Jag kommer osökt att tänka på TV-kocken Jan Boris Möller när han gjorde reklam för Kockens kryddor: "Det här har jag betalt för att säga, men det gör ingenting för jag använder Kockens kryddor ändå." Det är kanske den bästa formen av reklambärare, de som åtminstone säger sig ha valt en produkt redan innan de anlitats att marknadsföra den.

Jens (inte verifierad)

tors, 2012-04-19 08:07

2. Nördigt

Patrik Klüft tog inte bara Kallinge/Ronneby till division 1, utan till kvalserien till hockeyallsvenskan tidigare i våras. Laget var dessutom nykomlingar i ettan. Lite nördfakta, bara.

Mitt uppe i jakten på en plats i SHL tvingas AIK Hockey medge att ekonomin inte är tillräckligt bra. Till och med så dålig att klubben måste ansöka om ett lån på 3 miljoner kronor från "Den Svarta Massan" (DSM), en ekonomisk förening som skapats av klubbens supportrar. 

Det handlar ofta om icke handlingskraftiga politiker. Nu har motsatsen skett och då har gruppen av handlingskraftiga bara fått kritik, bl a av kollegor som tittade på.

Det som har hänt i Bjurholm slår rekord och är ytterligare ett inslag i byråkrat-Sverige. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Svenska skidförbundets och längdlandslagets satsning med Team Bauhaus har blivit en sportslig succé med bland annat nio pallplaceringar i världscupen i vinter.

Nu utvecklas samarbetet ytterligare genom att Bauhaus går in och premierar framgångar i världscupen.

Han ställde sig framför alla representanter från spelbolagen och deklarerade tydligt:

- Dämpa er. "Annars kommer regeringen att att ta fram nya regler som begränsar marknadsföring", 

Civilminister Ardalan Shekarabi (S) gjorde sig till talesman för åtskilliga svenskar

Det alla golfentusiaster älskar mest att se på tv torde vara US Masters. Tävlingen betraktas som juvelen i ett massivt utbud. Masters har SvT sänt i sju år – tills nu. På olika vägar framkommer att TV4 har förhandlat framgångsrikt och tar över rättigheterna för den klassiska golftävlingen på Augusta National i Georgia. SvT mister alltså golffolkets absoluta favorit.

IFK Göteborgs supportrar börjar se en framtid igen. Under ett halvår har det enbart handlat om förluster, antingen pengar, ledare, anseende eller spelare. Nu vänder strömmen av nyheter. Det uppstår plustecken också. Klubben håller på att att bygga en ny ekonomi och på spelar- och ledarsidan tillkommer nya namn. På måndagen tillkännagav IFK att klubben har gjort klart med ett nytt och långsiktigt samarbete med Ekkono Soccer Services, med huvudkontor i Barcelona.