Sponsorer lämnar cykelsporten
Det är ingen måtta på dopningsfallen inom cykelsporten. Tv-kanalerna hoppade av Tour de France vid de första avslöjanden och nu avslöjas att företag som Adidas, Audi och Skoda överväger att upphöra med sponsringen.
Tv-kanalerna ARD och ZDF att upphörde med direktsändningarna från touren och de 180 medarbetarna fick åka hem sedan tysken Patrik Sinkewitz hade ertappats med felaktiga värden.
I går kom nästa avslöjande - kazaken Alexander Vinokurov som vann tisdagens bergsetapp, har testats positivt för bloddopning.
Vinokurovs vann även lördagens tempolopp och det var därefter som han lämnade ett positivt prov.
- hans stall
-"Vino" har testat positivt och det har att göra med en blodtransfusion. Arrangörerna har bett oss att lämna tävlingen, vilket vi har accepterat, meddelade Vinokurovs stall, Astana, i går.
En cyklist till som tycks tro att de ska undkomma upptäckt. Nånstans är måttet rågat och frågan är om inte den gränsen är nådd.
I Tyskland överväger Adidas, som stödjer de tyska och franska landslagen, på att sluta med cykelsponsring. På samma linjer är bilföretagen Audi och Skoda. Likaså Deutsche Telekom, som äger det skandalomsusade T-Mobile. Och ytterligare ett företag tillika stallägare, mineralvattentillverkaren Gerolsteiner, diskuterar nu framtiden.
Det har gått så långt att det tyska inrikesministeriet undrar om det är rätt att stå fast vid beslutet att ge statliga pengar till cykel-VM i Stuttgart i september.
Cykelfolket diskuterar just nu hur problemet ska lösas.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.