En annorlunda fotbollssponsor
Halmstads BK återkommer i år i Allsvenskan och nu krävs mera pengar. Därför var Gyllene Tiders initiativ välkommet.
"Man kan hålla på två klubbar"
”Kan man hålla på både Djurgården och AIK? Kan man hålla på både Manchester City och Manchester United? Milan och Inter? Tja, varför inte? Gyllene Tider kan!”, skriver bandet i ett pressmeddelande.
Bandets logga kommer att finnas på de båda lagens matchdräkter. HBK ska spela med ett rött Gyllene Tider-emblem och Halmias med ett ett blått på sina ryggar.
- Vi är oerhört lyckliga, stolta och smickrade över att Gyllene Tider vill inleda ett samarbete med oss, säger Glenn Silverholt, försäljnings- och marknadschef i HBK.
- Det känns som ett naturligt partnerskap mellan två varumärken som förknippas starkt med sommaren i Halmstad
"Micke? Han går helst och fiskar"
I Halmia är marknadsansvarige Per-Gunnar Sjöö lika belåten:
- Per Gessle som är en stor sponsor av Halmia sen många år tillbaka kommer nu tillsammans med övriga medlemmar i Gyllene Tider att sponsra Halmias herr- och damlag i division 1. Vi är mycket glada över att ha Gyllene Tider som samarbetspartner inför denna spännande säsong.
Det här med dubbla sympatier förklarar bandmedlemmarna i pressmeddelandet: ”Jo, Gyllene tider är uppdelade i två fotbollsläger. Per, MP och Göran är alla Halmianer medan Micke Syd har HBK-kepsen käckt på svaj. Anders då? Han går helst och fiskar."
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.