Toyota gör en satsning world wide
Toyota går in som SOK:s tredje huvudpartner. Toyota blir officiell bilsponsor från och med nu och över spelen i Tokyo, till och med december 2020. Sedan tidigare är SOK överens med SAS och UNIQLO.
Det senaste avtalet innebär att SOK i mångt och mycket blir förknippat med Toyota.Det kommer att finnas specialdesignade bilar till ledare och aktiva och exponeringen blir omfattande.
Toyotas miljardsatsning
Toyota är global sponsorer till såväl Internationella Olympiska Kommittén som Internationella Paralympiska Kommittén och dessutom mobilitetspartner till de olympiska spelen i både Tokyo 2020, Peking 2022 och Paris 2024. I Sverige är Toyota också huvudsponsorer till Sveriges Paralympiska Kommitté. Nu kompletteras OS-satsningen med SOK. Parterna inleder ett samarbete för att tillsammans stärka den svenska olympiska verksamheten, vilket inkludera den svenska satsningen på OS-arrangemang 2026.
"Vi är två organisationer som har strävan efter utveckling. Toyota passar särskilt bra med tanke på vad som väntar de kommande åren, säger SOK:s verksamhetschef Peter Reinebo.
Då gynnades också SOK
- Det här känns oerhört inspirerande. Vi ska stötta och supporta idrottare är och hjälpa såväl barn och ungdomar att utvecklas, säger Christian Norberg, vd på Toyota Sweden AB.
Uppgörelsen är av betydande storlek, men Toyota gör alltså en satsning world wide och det gynnar de svenska ansträngningarna
Mest lästa just nu
Allmänna arvsfonden är mycket viktig, för att inte säga avgörande partl för fler och bättre idrottsanläggningar.i Sverige. Bara under 2023 kom 235 miljoner den vägen till idrotten..
Därför blir reaktionen kraftig inom idrotts-Sverige när Riksrevisionen något obetänksamt publicerar en granskningsrapport av Allmänna arvsfonden och föreslår att fonden bör avvecklas.
Den svenska OS-truppen till Paris växer – och ambitioner och förhoppningar gör det samma. Utgifterna också för den delen.
I förra veckan gav SOK klartecken till ett handbollslag, ett bordtennislag, två lagkapper i simning och åtta individuella idrottare.
Det är en idrottslig mobilisering för 100 miljoner.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
- Egentligen har vi inget genuint idrottsintresse, trots att vi åkt både Vasaloppet och sprungit Lidingöloppet, säger Jan Blad,69, företagsledare och gudfader för Amo Handboll, nykomlingar i handbollsligan.
I Alstermo i Kronobergs län finns elit-handbollens mest anonyma lag, men med störst optimism via stor framtidstro. Och med stort stöd av Amokabel, en skandinavisk branschledande koncern med tre kabelbolag som tillverkar olika typer av ledningar och kablar.
Striden mellan ATG och Svenska Spel fortsätter., Men i en första instans, – Patent- och marknadsdomstolen (PMD), vann ATG. Och nu har även Patent- och marknadsöverdomstolen (PMÖD) dömt till ATG:s förde.
ATG har sedan 1973 registrerat företagsnamnet Aktiebolaget Trav och Galopp hos Bolagsverket. När Svenska Spel 2020 lanserade spel på hästar använde man trots det ordkombinationen ”Trav & Galopp” i sin kommunikation. ATG valde därför att stämma Svenska Spel för intrång i ATG:s företagsnamn.
Skriv kommentar