Eskilstunas damer nobbar reklam
Allsvenska Eskilstuna United DFF spelar för första gången med en tröja helt utan sponsorloggor.
I stället sprider klubben budskap om jämställdhetsuppropet JAG2030 tillsammans med de företag som står bakom parollen ”Effektiv och modern sponsring”.
”Va, ska ni inte ha några sponsorloggor på matchtröjan? Hur ska ni då få in pengar? Om sponsorerna inte får synas varför ska de då ge er pengar?” Det är frågor som vi i Eskilstuna United har mött sedan vi bestämde oss för att inte ha några sponsorloggor på vår matchtröja, berättar Anna Arnerdal
tf.klubbchef.
- På vår tröja står det JAG2030. Det budskapet ger våra sponsorer mer tillbaka per investerad krona än om det var deras egen logga gör.
- JAG2030 är Eskilstuna Uniteds jämställdhetsupprop där vi tillsammans med företag och samhällsaktörer driver på för en jämställd fotboll och ett jämställt samhälle.
JAG står för att alla kan vara med och bidra samt att det är vars och ens ansvar och 2030 för att det är året då FN:s globala mål ska vara uppnådda. Jämställdhet är mål nummer fem.
Vår matchtröja är en symbol för vad vi vill åstadkomma tillsammans med våra partner.
Men vad tjänar företagen på det? Jo, enligt de ansvariga i Eskilstuna united är det bl a t det här:
• Ett starkt kommunikativt budskap
• Att företagen tar ställning för jämställdhet och jobbar med de Globala målen
• klubben ger en plattform där företagen kan kommunicera till människors passioner
• Ökad ROI per investerad krona
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Skriv kommentar