Reklamrekord, ändå förlust
- Om man är jättehård, och ställer rättigheter mot intäkter - då räknar man inte hem det på första dagen. Men det är viktigt att se till hur varumärket TV4 byggs, att vi har tagit position som fotbollskanalen, säger Michael Grimborg, och fortsätter:
- Vi har visat hur vi ska göra den här typen av stora evenemang i framtiden.
Att Sverige slogs ut redan i gruppspelet berörde inte tv-tittarna särskilt mycket. Svenskarna ville ändå se mera av fotboll och hade skaffat sig olika favoritlag.
Totalt 6 780 000 personer har sett fyrans fotboll. 2 111 000 följde finalen Spanien-Tyskland i söndags kväll och det är faktiskt 62 procent i tittarandel.
- Vi är supernöjda. Man gör ju alltid ett estimat, och fler grejer har ramlat åt rätt håll än åt fel håll, säger
Han tar lätt på kritiken att det var för mycket reklam.
- Det blir lite löjligt om man säger att vi inte borde ha sänt reklam. Vi har faktiskt tagit ut mindre reklamtid än vi kunde ha gjort, det är ett val vi har gjort för att få mer studiotid.
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.