Plötsligt ifrågasätts Tiger Woods
Mitt i natten, på sin egen tomt, kolliderar han med bilen inte bara en gång utan tre gånger och tvingas slutligen uppsöka sjukhuset. Därtill med hustru Elin Nordegren inblandad på ett eller annat sätt. Det var den första versionen. Sedan har sanningen sakta men säkert kommit fram.
I dag är han uthängd i amerikansk media. Och slutligen har han själv tvingats göra avbön med ett öppet brev som berättar en del, men inte alls. Det gör journalisterna. Och plötsligt är stjärnans glans och heder inte längre obefläckad.
Använd drivern nästa gång
Jesper Parnevik sammanförde Elin Nordegren och Tiger Woods. Nu är Parnevik väldig kritisk till Tiger Woods.
- Jag hoppas att Elin använder en driver nästa gång i stället för en järntrea, säger han till Expressen.
Avslöjandet om otrohetsaffärer påverkar familjen Parnevik starkt. Där jobbade Elin Nordegren tidigare som barnflicka och på det viset träffades hon och Tiger Woods.
- Jag blev så besviken när jag fick höra senaste nyheterna om Tiger. Jag hade högre tankar om honom och trodde att han var bättre än så, säger Jesper Parnevik i dag.
En 34-åring som har allt
34-åring har gjort en karriär som världen aldrig tidigare har skådat. Inför 2009 hade han tjänat 895 miljoner dollar, främst på bra reklamavtal med Nike (30 miljoner dollar årligen), Accenture, Gillette, Gatorade, Electronic Arts och Tag Heuer. Han får också i runda tal 10 miljoner dollar för varje golfbana som bär hans signatur.
En fantastisk talang och kunskap parat med en enorm träningsflit har gjort honom till världens bäste golfspelare och dessutom den mest fläckfrie. En dröm för sponsorer – fram till nu. Men ännu håller företagen honom om ryggen.
Wall Street Journal skriver, enligt Affärldsvärlden, att många bolag håller ett vakande öga över situationen innan de vidtar åtgärder.
”Det hela är helt och hållet mitt fel. Jag är mänsklig, jag är inte perfekt”, skriver Woods själv på sin hemsida och har åtminstone stöd från Nike. Varumärkesexperten CR Cataunya Ransom vid Mosnar Communications menar att Tiger Woods har ett uthålligt varumärke även i ett sådant här känsligt läge.
- Annonsörer bör inte oroas (av händelserna) eftersom hans varumärke är ett av de mest uthålliga, sa Cataunya Ransom enligt Affärsvärlden.
Tiger Woods har varit oantastlig, men nu förknippas hans namn med ord som otrohet och bråk med hustrun.
Här kan du läsa vad Tiger Woods skrev
Mest lästa just nu
Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall. De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.
Fria Europa (inte verifierad)
mån, 2009-11-30 18:53
1. Tiger
Ääh, Prins Charles, president Kennedy, alla franska presidenter, Göran Persson, Letterman och en hel drös med idrottsmän har väl både åkt dit och klarat sig helskinnade. Otrohet i dagens samhälle är väl ungefär lika förvånande som att han måste gå och kissa.