Kvinnornas golftidning satsar

Med ny chefredaktör storsatsar golftidningen Red Tee, bland annat genom att lyfta fram fler kvinnliga entreprenörer i tidningen. Ett utökat samarbete med Sveriges golfklubbar ska ge nya prenumeranter och dubbla upplagan.

Golftidningen Red Tee har funnits sedan 2004 och förra året fick tidningen en ny chefredaktör, Lille-Ba Richthoff. Under 2011 sker en nysatsning med ny form och vässat innehåll. Dessutom utökas samarbetet med Sveriges golfklubbar för att få värva nya prenumeranter. 

Golfkvinnor är mer aktiva

- Red Tee skiljer sig från andra golftidningar då den enbart vänder sig till kvinnor, ja, alla som gillar att spela golf. Vi vet att våra läsare är mer aktiva i sin livsstil än genomsnittet, har stark ekonomi och reser mycket. Vi försöker självklart anpassa innehållet efter vår målgrupp, förklarar chefredaktör Lille-Ba Richthoff.

Förlaget La Prensa ger ut Red Tee fyra gånger om året och har i dagsläget en upplaga på 10 000 exemplar. Målet är att öka upplagan till 20 000 före årets slut. Tidningens annonsörer består av aktörer inom till exempel golfresor, golfkläder, utrustning, skönhet och hälsa.

I varje nummer får läsaren ta del av artiklar om mode, både på och utanför banan, spa-anläggningar, resereportage, utrustning och instruktionstips. 

Vill hitta kvinnliga entreprenörer

- Vi ska lyfta fram fler kvinnliga entreprenörer. Dessutom kommer vi att ha en ny mat- och dryckessektion samt fler artiklar om personlig träning. Vi hoppas och tror att vi ska kunna få 50 procent av alla golfande kvinnor som prenumeranter och läsare.

Tidningen ska också arrangera en partävling för endast kvinnor. Red Tee Trophy, som arrangeras i samarbete med nätverket Tee4TwoGolf, spelas under sommaren på 15 olika kvalplatser i Sverige och avslutas med en gemensam final. 

- Efter att ha varit chefredaktör i snart ett år känner jag att jag har fått ett bra grepp om tidningen och nu kan jag fokusera på att utveckla den så att den blir ännu bättre. Vi som arbetar med Red Tee har ambitionen att lägga grunden för att damgolfen ska öka, säger Lille-Ba Richthoff.

 

Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

Politikerna i Motala torde vara nöjda. I fortsättningen slipper de tjatat om att bygga bandyhall.  De styrande har nämligen lyckats krossa elitklubben. IFK Motala ger upp platsen i Elitserien och entusiasmen i klubben försvinner. Likvideringen pågår, spelare och lämnar klubben och entusiasmen allmänt i IFK är på lägsta nivå 

SOK:s ordförande, Hans von Uthman har bestämda åsikter om framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.