Jonas biljettsystem på export

Från Nyköping till hela världen. Det gäller Jonas Ekegren och hans företag Transticket som nu säljs till globala AXS, ledande inom biljetthantering för sportevenemang inom NBA, NFL, NHL, MLS, AHL, Hockey Canada, Nascar och NCA.
Jonas Ekegren bygger på att eliminera köer i samband med evenemang.

 

Transtickets grundare Jonas Ekegren kommer att fortsätta som vd för AXS Nordic. Han säger: 

- Det här är mycket spännande för Transticket och ett erkännande av vårt arbete för att bli marknadsledande i Norden. Att vara en del av AXS gör det möjligt för oss att erbjuda ännu bredare tekniklösningar och marknadsservice till våra kunder och deras fans. 

Många idrottspartners

Hemma i Nyköping grundade han Transticket 2005 och har blivit det snabbast växande företaget inom ticketing, biljett- och försäljningslösningar.

Sedan starten har Transticket haft en stark tillväxt, och hanterar miljontals biljetter tillsammans med partner som SHL, flera SEF-lag, Svenska skidskytteförbundet, Skyview, Berwaldhallen och ett flertal kulturorganisationer

Nu kommer AXS att integrera sin existerande verksamhet med Transtickets, och därigenom skapa grunden till en av de största innovativa verksamheterna i Sverige och Norden, med kunder som Stockholm Globe Arenas och SHL.

Fusion

AXS är en evenemangsplattform för arenor, arrangörer och idrottslag, som gör det möjligt att erbjuda fans möjligheten att köpa biljetter direkt från deras favoritarena via ett användarvänligt gränssnitt. 

- Det känns mycket roligt att inkludera Jonas och hans medarbetare i AXS, och att fortsätta att erbjuda innovativa lösningar för idrottslag, evenemang och fans i Sverige och Norden, säger Robert Byrne, vd för AXS Europe. 

AXS gick nyligen ihop med Veritix, ett ledande företag inom ticketing för sportevenemang, som servar idrottslag i NBA, NFL; NHL, MLS, AHL, Hockey Canada, NASCAR, NCA och DI-III College Atlethics, och över 1 000 underhållningsarenor i 47 stater i USA samt Canada. 

Djurgården vinner inte allsvenskan, men tar hem ett pris som innehåller nog så mycket ära och heder.

Revisions- och rådgivningsföretaget EY har synat de allsvenska klubbarnas ekonomi för att hitta samband mellan framgångar på planen och ekonomiska förutsättningar – här var Djurgården mest framträdande av alla föreningar.

SOK slår på stort och gör något som man aldrig har gjort förut: Satsar ett antal miljoner på att bygga en unik mötesplats under OS i Pyeongchang. En Sweden Arena.

Visma Ski Classics växer i alla bemärkelser. Nu har vd:n David Nilsson nått en uppgörelse med italienska tv-kanalen RAI och det innebär att parterna har kommit överens om att bolaget ska sända alla italienska evenemang på skidturnén. Sedan många år har RAI sänt Marcialonga, nu tillkommer både Sgambeda och Toblach-med live-bilder.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Programmet Skavlan i SVT har hittills kanske inte varit känt som idrotts-TV. Det kanske blir ändring på det: i kvällens program medverkar både Janne Andersson och Gunde Svan.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.