Ska öka värdet för fotbollspubliken

123on, som tidigare tillsammans med mediejätten MediaPro lanserade it-tjänster för alla spanska fotbollsfans, utökar nu arbetsstyrkan med AIK:s förre ordförande, Per Hägerö.
Mikael Jansson, t v, förstärker företaget med Per Hägerö som tidigare var ordförande i AIK Fotbollen.

 

Hägerö ska få en nyckelroll i att forma 123ons organisation och strategi framöver då bolaget inleder en ny fas av tillväxt och inom kort lanserar en helt ny plattform. Nu gäller en kombination av mobil video och ny teknik som ska lyfta upplevelserna runt favoritklubben samt öka intäktsmöjligheterna.  

Via mobilfunktioner kan betraktaren njuta av favoritmål direkt från planen och få chansen att interagera live med sina stora idoler och dela det med och familj och vänner.

Per Hägerö blir ytterst ansvarig för tekniken och ett utvecklingsteam.

- Han kommer in med en blandning erfarenhet av strategi och ledning inom teknik och marknadsföring, säger Mikael Jansson, grundare och VD på 123on.

Per Hägerö är entusiastisk över sin nya uppgift:

- Jag ser fram emot att bygga ett tekniskt team som ska forma den framtida plattformen för Fan Engagement och möjligheten att driva utvecklingen av plattformen.

Per Hägerö har mer än 20 års erfarenhet från IT-branschen.

I AIK hade han bl a en framträdande roll när polisnotorna diskuterades och då klubben hade synpunkter på resonemanget från statens beslut.

Djurgården vinner inte allsvenskan, men tar hem ett pris som innehåller nog så mycket ära och heder.

Revisions- och rådgivningsföretaget EY har synat de allsvenska klubbarnas ekonomi för att hitta samband mellan framgångar på planen och ekonomiska förutsättningar – här var Djurgården mest framträdande av alla föreningar.

SOK slår på stort och gör något som man aldrig har gjort förut: Satsar ett antal miljoner på att bygga en unik mötesplats under OS i Pyeongchang. En Sweden Arena.

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

AIK Fotbolls huvudsponsor Åbros logotyp har blivit allt svårare att tyda i de senaste matcherna. Det är inte annat än helt avsiktligt. Nu avslöjar klubben anledningen till det bleka trycket: Genomskinligheten av Åbro-logotypen markerar avslutet på det 23 år långa samarbetet.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

Nästa säsong gäller ett nytt tv-avtal i ishockey. SHL-lagen kan få 45 miljoner vardera, de allsvenska klubbarna 2,3 miljoner var. Nu hotar AIK, Björklöven, Leksand, MoDo, Timrå och Södertälje att dra sig ur serien och bilda en nordisk liga, skriver Sportbladet.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.