van der Poel blir fjällambassadör

Nu har idrottsatletenNils van der Poel tagit ett beslut inför framtiden. Han antar ett erbjudande från fjällturismbolaget Skistar. 

 Den flerfaldiga OS-guldmedaljören och idrottspersonligheten blir ambassadör och medlem i SkiStars fjällandslag. Dessutom ska han bidra till affärs- och konceptutvecklingen inom SkiStars sommarsatsning Sports & Adventures samt klädmärket EQPE.

- Som skridskoåkare tillbringade jag stora delar av försäsongen på en av SkiStars anläggningar för högkvalitativ träning. Det var en perfekt träningsmiljö under vårvintern och sommaren, , säger Nils van der Poel..

 - Det var dessutom ett perfekt ställe att berika vilodagarna på. Därför känns det så häftigt att få vara med och utveckla den miljön ytterligare. Det här ser jag fram emot.

Vid sidan av ambassadörsuppdraget ska Nils även arbeta med affärs- och konceptutveckling kring SkiStar Sports & Adventures och klädmärket EQPE, delta i utvecklingen av olika camps och events samt föreläsa i olika sammanhang för SkiStars olika målgrupper.

 

Sedan sommaren 2021 satsar SkiStar stort på året-runt-verksamhet. Förutom kärnprodukten alpin skidåkning vintertid så erbjuderSports & Adventures en aktiv sommarsemester för hela familjen med allt från liftburen vandring, trail- och downhill-cykling till klätterparker och camps för barn och unga. 

Sommarens stora nyhet är SkiStar Olympic Youth Camp där SkiStar Sälen presenterar Sveriges första camp inom hållbart idrottande i samarbete med Sveriges Olympiska Kommitté, SOK. SkiStar Olympic Youth Camp erbjuder inspirerande träning med kompisar i åldern 11-14 år och olympier, där Nils van der Poel blir först ut som ledare. Fokus ligger på hållbart idrottande, mental hälsa och rörelseglädje tillsammans, oavsett vilken idrott du vanligtvis utövar.

- Vi är väldigt glada att Nils valt att samarbeta med och hos oss på SkiStar. Han är en stor idrottspersonlighet som har starka värderingar kopplat till idrott och hälsa och det ska bli lärorikt för oss att få ta del av Nils kompetens och värdefulla idéer säger Stefan Sjöstrand, vd på SkiStar AB.

- Tillsammans kan vi vidareutveckla vår roll som den ledande semesterarrangören för Skandinavien och fortsätta att skapa minnesvärda fjällupplevelser för våra gäster.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Efter exakt 13 månader var Brynäs tillbaka i SHL.
Den 23 mars 2023 badade Gävle i tårar sedan Malmö  skickat gästrikarna till Hockeyallsvenskan efter seger i den femte kvalmatchen.
Den 23 april 2024 förvandlades Johanneshov till ett lyckohav. Brynäs hade ”svept” Djurgården med 4-0 i matchserien och stor matchhjälte på ”Hovet” var 21-årige Oliver Tärnström,  ironiskt nog uppväxt i Stockholm och fostrad i AIK:s ungdomsled.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

SOK:s ordförande, Hans von Uthman har bestämda åsikter om framtidens eliidrott i Sverige.
Idrottsrörelsen söker ökat stöd  från både politiker och näringsliv, samt ökad förståelse för elitidrottens fördelar och utmaningar.
Bakgrunden är en rapport från  Centrum för Idrottsforskning (CIF), presenterad i Idrottens Affärer. CIF:s utredare Johan R Norberg slår fast att internationell toppidrott präglas av global kapprustning.  

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.