Intersport i stark offensiv
Efter drygt ett år hos Intersport har Anders Dahlberg som e-handelschef fått fart på nya sajten.
- Motionstrenden och hälsomedvetenheten bland svenskarna har aldrig varit större än den är nu. Jag har hållit på med idrott i hela mitt liv och med internet och försäljning på nätet de senaste drygt 15 åren så att få möjlighet att kombinera detta känns oerhört roligt, berättar Anders Dahlberg.
Vill vässa profilen
Intersport vill förnya och vässa sin profil. Ny hemsida, ny reklamfilm och ökad närvaro i sociala medier ska stärka banden till konsumenterna.
Kundens existens gäller inte bara stunden i butiken.
- Just därför är jag speciellt nöjd med den nya avdelningen Stories. Där ger vi kunskap och tips med hjälp av våra duktiga medarbetare och de sportstjärnor vi samarbetar med. Det stärker oss rejält i de sociala kanalerna på ett inspirerande sätt.
Sajten är förstås responsiv, dvs att den anpassas automatiskt till alla plattformar. De olika kanalerna ska stödja varandra och driva trafik mellan butikerna och e-handeln.
- Vår hemsida har fått ett otroligt lyft och visar verkligen att vi menar allvar med att vi är bäst på sport, oavsett kanal, säger Intersports VD Ulf Kinneson.
Nya sponsoravtal
Intersport var sena att göra sig gällande på nätet och efter den första versionen till e-handel lanseras nu en ny mobilanpassad version med en modern design och med avsevärt bättre funktion.
Offensiven inkluderar också ett nytt avtal med skidsporten.
- Längdlandslaget är en drömpartner för oss, säger Ulf Kinneson, vd för Intersport.
- Här är det sprängfyllt av profiler som kan bidra med kunskap. I vår satsning att bli branschbäst på sport har vi prioriterat ett antal speciellt viktiga fokusområden. Dit hör definitivt längdskidåkning, säger en nöjd Ulf Kinneson.
Reklamfilm med Lisa Nordén
Samtidigt presenteras också en reklamfilmen. Enligt Ulf Kinneson är målet för satsningen att förmedla själ och attityd, inte bara produkt och pris.
- Vi vill en gång för alla uppfattas som äkta och på riktigt. Därför satsar vi nu på olika fronter rent kommunikativt, säger Ulf Kinneson.
Reklamfilmen spelades i somras och huvudrollerna har Lisa Nordén, Lars Nelson och Albin Ekdal.
- Vi vill visa att vi är Sportsverige bl a genom att blanda åldrar, kön, sportgrenar och medverkande. Och naturligtvis - att få med både glada amatörer och hårdsatsande elit, säger Ulf Kinneson.
Mest lästa just nu
På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.
Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.
Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv. Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.
Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid.