5 miljarder för tröjreklam
Bild:
Bildtext:
Manchester United tar sikte mot ännu större intäkter för tröjreklam. Uniteds amerikanska ägare, familjen Glazer, tar sikte mot 5 miljarder enligt The Telegraph. Ett gällande avtal med Nike, värt dryga 3 miljarder, som gäller till 2015 ska skrivas om och ge betydligt mera. Samtidigt har United ett avtal med Aon Corporation, världsledande inom riskhantering, rådgivning inom pensioner och förmåner, samt återförsäkring, från juni 2009. Ett fyra-årskontrakt som beräknas vara värt 20 miljoner pund årligen. Enligt tyska företaget PR Marketing är United den klubb som kommit längst med tröjförsäljningen de senaste fem åren. Uniteds Nike-tröja och Real Madrids Adidas-tröja har sålts i drygt 1,2 och 1,5 miljoner exemplar per år under en femårsperiod. Så här ser dagens spelare i united ut. Foto: Jon Super, AP Photo/Scandic







