Om Idrottens Affärer AB

Kontakt

Thomas EjderhovChefredaktör, ansvarig utgivare och ägare är Thomas Ejderhov.

Du når honom på 070 564 73 74 eller thomas@idrottensaffarer.se.

Postadress: Idrottens Affärer AB, Wallingatan 40, 111 24 Stockholm

Företaget

Idrottens Affärer AB har två separata avdelningar:

  • Journalistik via nättidning och nyhetsbrev.
  • Strategier inom kommunikation och marknadsföring för föreningar, förbund och och deras partners.

Idrottensaffärer.se är oberoende, står fri från partier, organisationer och ekonomiska maktsfärer. Vi slår vakt om objektivitet och en oberoende verksamhet.

Bakgrund

Idrottens Affärer startades på 1980-talet som en tidskrift som vände sig till klubbar och ledare inom idrottsrörelsen med artiklar i ämnen som ekonomi, sponsring och marknadsföring. När tidningen lades ned i slutet av 1990-talet köptes namnet av Svenska Dagbladet som döpte en sektion i Näringsliv till Idrottens Affärer med Thomas Ejderhov som ansvarig.

År 2001 köptes namnet och varumärket av SvD:s dåvarande redaktionschef Roger Andersson som delade ägarskapet med Thomas Ejderhov och Mattias Zingmark.

Thomas Ejderhov är numera ensam ägare.

I dag

Idrottens Affärer är i dag en nättidning som vänder sig till alla som har ett intresse av det som händer i sportens värld och som inte är (idrotts) resultatfixerat. Sponsring, spelartransfers, idrottspolitik, spel, tv, event och inte minst arenautvecklingen speglas via sajten www.idrottensaffärer.se och återkommande nyhetsbrev till prenumeranter.

Annonser

Bokning och prisfrågor: info@idrottensaffarer.se.

Du kan även nå oss genom att använda vårt kontaktformulär.

Publicering

All redaktionell text lagras elektroniskt och finns tillgänglig på idrottensaffärer.se. Texterna kan även publiceras i tryckt media (bilagor), vidaredistribueras av företag som har samarbetsavtal med Idrottens Affärer, till exempel omvärldsbevakningsföretag, mobiloperatörer eller andra kanaler. Arvode för publicering omfattar också eventuell publicering i dessa kanaler.

Upphovsrätt

Allt material på idrottensaffärer.se, skyddas av upphovsrättslagen (1960:729). Det innebär i korthet att du inte får lagra, kopiera, överföra, visa, framföra, överlåta, försälja och på andra sätt utnyttja artiklar, bilder, illustrationer, grafik eller annat material. Den enda användning av materialet som är tillåten är rätten att citera - och sådan användning som IA AB skriftligen lämnat tillstånd till. Citera oss alltså gärna – men kom alltid ihåg att källa och upphovsman till materialet alltid tydligt ska anges.

Den som bryter mot upphovsrättslagen kan straffas med böter eller fängelse och dömas att betala skadestånd. IA ser allvarligt på otillåten användning av materialet och har som policy att så långt möjligt beivra upphovsrättsintrång.

Ansvariga inom Malmö Redhawks är på hugget. I takt med att nyförvärv ökar - nu har sju nyförvärv presenteras, varav Carl Söderberg är det absoluta klippet - växer  skaran av av sponsorer. Senaste nytt -  Bravida hartagit beslutet  att öka engagemanget som huvudpartner igen. 

En av Sveriges mest kända och besökta evenemangsarenor, Ericsson Globe, byter namn till Avicii Arena. Genom ett unikt samarbete mellan Stockholm Live, stiftelsen Tim Bergling Foundation samt Trygg-Hansa och Bauhaus, blir en av landets mest ikoniska byggnader nu en symbol och mötesplats för arbetet med att förebygga psykisk ohälsa bland unga.

En svensk seger som öppnar perspektivet. Polen härnäst, men nu kan man se konturerna av ett avancemang. Då handlar det inte enbart om sportsliga värden utan i lika hög grad om pengar i belöning. Faktum är att Sverige redan har tjänat 100 miljoner kronor!

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Första avtalet gjordes upp för 50 år sedan. Det består än i dag. Svenska Fotbollförbundet och Folksam har inte tröttnat på varandra utan fortsätter satsningen  och förlänger partneravtalet. 

 Folksam förstärker en position och roll som man vill betona – att vara ”idrottens försäkringsbolag”.

För ett år sedan avslöjades Unibets rekordsponsring när bolaget gick in som huvudpartner till svensk elitfotboll. Ett avtal som löper över sex år, med option på ytterligare sex år, med ett initialt värde på 900 miljoner kronor eller om optionen utlöses ett totalt värde på 1,8 miljarder.  Nu väljer Unibet att utöka satsningen genom att också bli presentationspartner.

Det är ingen måtta på stjärnglansen och antalet personer när Disovery presenterar medarbetarna vid OS i Tokyo. Men du känner igen de flesta som antingen f d aktiva och framträdande inom idrott eller tidigare synbara i olika TV-kanaler. Det de nu har gemensamt är att de ska guida oss i Discovery+, Kanal 5 och Kanal under några sommarveckor genom Olympiska  spelen iJapan. Lönebudgeten för närmare 50 medarbetare vore rätt intressant ...

60 välkomna miljoner. Glädjen i IFK Norrköping var stor när jätteaffären med ryska klubben Rubin Kazanprese presenterades på torsdagen.  Sead Haksabanovic flyttar dit och fotbolls-Sveriges tredje största affär är ett faktum. Bara Zlatan Ibrahimovic och Alexander Isak har varit dyrare.