Sponsorn bygger egna butiker

Partnerskapet mellan Vasaloppet och Stadium är att av de äldsta i sponsor-Sverige. Nu blir det också en fortsättning. Det nya avtalet sträcker dig till och med 2023.

Starten av Vasaloppet 2017 i Berga by. Foto Ulf Palm / TT

Det är inte många klubbar som har en så stark och övertygad sponsor att företaget bygger inte bara en utan två butiker, både sommar och vinter. Det sker i Sälen och i Mora.

En tredje butik

Sedan 2017 har dessutom en butik byggts upp på startplatsen i Oxberg där deltagarna kan handla sista minuten-utrustning.

Det betyder mycket för oss att en huvudsponsor väljer att fortsätta med ett så här långsiktigt samarbete, säger Eva-Lena Frick, vd på Vasaloppet.

Stadium har varit en av Vasaloppets huvudsponsorer sedan 2001. Det nya avtalet gäller från och med 2019 till och med 2023 och omfattar bland annat en utveckling av satsningen på Barnens Vasalopp skidor, cykel och löpning.

"Vi passar ihop"

– Det är med stolthet vi förlänger samarbetet med Vasaloppet. För oss är det viktigt att vara med i sammanhang där vi får möjlighet att inspirera många människor till det aktiva livet och det gör vi verkligen i detta samarbete. Vi ser vi fram mot att finnas där för deltagarna och underlätta deras resa mot Mora, säger Karl Eklöf, vd Stadium Group.

Utökar insatsen

– Stadiums mission att aktivera världen rimmar väl med Vasaloppets målsättning att vara en motor för folkhälsa och föreningsliv. Vi har högt uppsatta mål framför oss att öka antalet deltagare under Vasaloppets sommarvecka till vårt 100 års jubileum 2022 och är övertygade att Stadium kommer att hjälpa oss på den resan, säger Eva-Lena Frick.

Förutom olika aktiviteter under Vasaloppets vinter- respektive sommarvecka kommer samarbetet att synas i Stadiums butiker och på stadium.se inför och under de kommande loppen. som glömts eller gått sönder. Stadium närvarar också med vätskekontroll i Gopshus under både vinter- och sommararrangemanget där ett hundratal personer hejar fram deltagarna de sista 2,5 milen ner mot målet i Mora.

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Sista ordet är långt ifrån uttalat i turerna runt kommunens övertagande av Guldfågeln Arena i Kalmar. Nu har Gunnar Rydström, civilingenjör i fastighetsekonomi, lämnat in ett överklagade till Förvaltningsrätten.

Det blir det största arenaprojektet någonsin i Sverige. Politiker och tjänstemän i Göteborgs stad är nu överens om samma linje – att bevara positionen som landets främsta evenemangsstad. Och det får kosta. Dagens arenor rivs och ersätts av en jättearena för 16 000 åskådare, en mellanstor arena för 5 000 personer och tre hallar för breddidrotten.

De svenska handbollsdamerna har mer än 33 000 skäl att besegra Nederländerna i dagens bronsmatch i VM. Segern ger varje spelare 33 000 kronor. Men en seger betyder i slutändan att varje spelare får 98 000 kronor skriver Sportbladet.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Byggvaruhuskedjan BAUHAUS har förlängt sitt avtal till och med 2020 som titelsponsor för den svenska Diamond League/BAUHAUS-galan på Stadion. Den 10 juni kommer världsstjärnorna till Stockholm. Företaget har varit titelsponsor sedan 2015.

Motorn i den svenska hästnäringen riskerar att stanna. Det ligger nu i regeringens, främst Ardalan Shekarabis händer, att se till att en efterlängtad reform av spelpolitiken säkrar en rättvis finansiering av trav- och galoppsporternas grundläggande infrastruktur som anläggningar och tävlingskostnader samt de breda satsningar inom hästsektorn som idag finansieras via ATG.

För alla fotbollsälskare blir sommaren mycket speciell. VM spelas i Ryssland och från den 14 juni och en månad framåt cirklar mycket av tillvaron runt matcherna och alla spekulationer. SVT och TV4 laddar på varsitt håll, de delar på sändningsrättigheterna och ska återge vardera 32 matcher.

Premier League, med alla spelaraffärer och silly Season fascinerar många, inte minst fans och journalister. Men nu nu kan det bli ändring och helt andra villkor.