ATG bygger om och förändrar

ATG framhåller ökat fokus på kunden när bolaget  beslutar om ny organisation.

– Nu kraftsamlar vi i arbetet med att nå visionen världens bästa spelupplevelser, säger Hasse Lord Skarplöth, Chief Executive Officer ATG.

STG laddar och omorganiserar verksamheten.

ATG ihop tre avdelningar – Sales, Marketing och Product and Business Development – till en gemensam avdelning under namnet Commercial. 

– Den tidigare organisationsstrukturen har framgångsrikt lotsat ATG in på den nya spelmarknaden. Nu väntar nästa utmaning, att ge våra kunder den absolut bästa spelupplevelsen vid varje tillfälle och i alla kanaler. Därför optimerar vi det arbetet – från våra varumärken och produkter till kundkommunikationen – i en och samma avdelning, säger Hasse Lord Skarplöth.

Katarina Widman, idag Chief Sales Officer, blir chef för den nya avdelningen med titeln Chief Commercial Officer.

– Vi möter dagligen våra drygt 1 miljon kunder i våra butiker, på banorna och på nätet., säger Katarina Widman.

Sten Andersen, idag Chief Marketing and PR Officer, får titeln Senior Advisor inom den nya avdelningen Commercial.

– Givet allt nytt som hänt i branschen och på ATG är det viktigt att optimera kundfokuset, vilket är avsikten med den nya organisationen., säger Sten Andersen.

Mikael Bäcke, idag Chief Product and Business Development Officer, blir ny Chief Executive Officer för den danska spelbolagskoncernen Ecosys, ett helägt dotterbolag till ATG. Henrik Friis, idag CEO på Ecosys, blir ny Chief Operations Officer.  

– Vi har precis lanserat varumärket Derby25 som riktar sig till de danska hästspelskunderna.  

AB Trav och Galopp (ATG) ägs till 100 procent av trav- och galoppsporten. Bolsget erbjuder spel hos drygt 2 000 butiker, i digitala plattformar samt på 36 trav- och galoppbanor runt om i landet. Koncernen hade en nettoomsättning 2018 på 4,2 miljarder kronor.  

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Patrik Sjöberg, Emma Green, Erica Johansson och Christian Olssonhar tränat här under upväxten, men nu är Slottskogshallen borta. På söndagskvällen började hallen att brinna, av okänd anledning, och gick inte att rädda.

Två sponsorer lovar atleterna 970 000 kronor om de sätter världsrekord under friidrotts-VM i Doha 27 september – 6 oktober. Utöver detta ger guld 580 000, silver 290 000 och brons 190 000 kronor. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Damkronorna och den högsta damligan, SDHL, har jagat rubriker den senaste månaden. Från bojkotten av landslagsturneringen i Finland och nu presentation av huvudsponsor för SDHL.

C More har ingått avtal som exklusiv mediepartner till ESS - Elitserien i Speedway med start säsongen 2020. Storsatsningen innebär att Elitseriens samtliga 82 matcher sänds i C Mores kanaler. Två matcher per omgång, en på tisdag och en på torsdag, är huvudmatcher och planeras att sändas i Sportkanalen.

IFK Göteborg tog hjälp av agenten Denis Celebic vid 17-åringen Benjamin Nygrens övergång till Genk, en affär på runt 40 miljoner. Denis Celebic fick tre miljoner kronor för besväret. Han har fungerat som förmedlare mellan klubbarna. Det är förbjudet att använda agenter när spelaren är under 18 år.