ICA-handlarnas starka engagemang för samhället och lokal idrott
ICA är en av idrottens allra största sponsorer. Varumärket syns på många matchställ, från högsta elitnivån till lokala knattelag. Bakom satsningen finns de 1500 ICA-handlarna, som tillsammans bidrar till cirka 5000 idrottsföreningar runt om i Sverige.
– ICA sponsrar idrotten för att den ger så mycket till samhället. Vi ser att idrotten bidrar med allt från gemenskap till värderingar och rörelseglädje för barn och unga, säger Peter Hägg, chef för marknad och varumärke på ICA Sverige.
Vissa butiker är stora sponsorer, medan andra bidrar i mindre skala. Tillbaka får handlarna inte bara glada föreningsmedlemmar utan många ser också rent konkreta effekter av sitt sponsorskap.
ICA är en av svensk idrotts allra största sponsorer. Sedan länge stöttar man två av våra mest folkkära landslag. Men allra viktigast är den lokala sponsringen, driven av passionen för idrott och hälsa hos 1500 enskilda ICA-handlare.
ICA är en av idrottens allra största sponsorer. Varumärket syns på många matchställ, från högsta elitnivån till lokala knattelag. Bakom satsningen finns de 1 500 ICA-handlarna, som tillsammans bidrar till cirka 5 000 idrottsföreningar.