Skistar VM-sponsor efter rekordaffär
Skistar har antagit erbjudandet att bli titelsponsor till alpina VM i Åre 2019. Det avgörande skälet är möjlighetenatt marknadsföra Sälen och övriga egna skidorter för att locka fler internationella gäster. Vid tisdagens avslöjande framkom också att Skistar ska börja tillverka kläder.
Det var vid en presskonferens i samband med tisdagens världscuptävling i Hammarbybacken som Skistars vd Mats Årjes tillkännagav att företaget blir titelsponsor till alpina världsmästerskapen i Åre 2019.
”En fantastisk möjlighet att använda den genomslagskraft som ett alpint VM har. Arrangörerna räknar med att 700 miljoner tittare världen över ska följa tävlingarna”, säger Skistars vd Mats Årjes till Di.
Samarbetet är ett avtal mellan Skistar och Infront, ett Wanda Sports-bolag och Internationella Skidförbundets som exklusiv media- och marknadspartner för evenemanget.
Hur stor investeringen vill inte Årjes avslöja.
– Det är del av överenskommelsen, sa Årjes.
Med drygt ett år kvar till VM-tävlingarna släpptes biljetterna på tisdagen
Den 5–17 februari 2019 står Åre för tredje gången värd till FIS Alpine World Ski Championships, världens nästa största vintersportevenemang efter OS.
Men det står ändå klart att avtalet omfattar ett rekordbelopp med tanke på exponeringsgraden.
Målet är att locka fler internationella gäster till Skistars olika skidorter med Åre som navet.
Sponsoraffären innebär också starten på egen tillverkning av kläder till VM-organisationen och sponsorer.
”Vi har under en tid haft planer på att utveckla och sälja våra egna kläder under ett eget varumärke. Nu kan vi använda VM som en plattform för det”, säger Mats Årjes.
Skriv kommentar