Malmö Redhawks nästan tolv miljoner minus
Den gångna säsongen var ingen ekonomisk succé för Malmö Redhawks, förlusten blev nästan tolv miljoner kronor. Patrik Sylvegård, vd, kritiserar sig själv och organisationen, skriver Kvällsposten.
– Vi hade trott att det skulle komma mer folk på matcherna och fler företag som sponsrar och har skjutit problemet framför oss i många år, säger han.
6 474 personer blev publiksnittet, 600 till 700 färre enligt den budgeterade kalkylen. En orsak till minusresultatet är att Växjö och Rögle, som har 30 miljoner kronor mer i omsättning, kan göra paket på mat och dryck och har en helt annan deal med kommunen när det gäller till exempel arenaavta påpekar Sylvegård.
Semifinalspelet gav bra klirr i kassan men tack vare hjälp av sponsorer och privatpersoner ser det nu ljusare ut nu. Dessutom kommer det in nya pengar från SHL.
Nytt arenaavtal på gång
Ett år återstår på det femåriga arenaavtalet som skrevs när klubben låg i hockeyallsvenskan. Omförhandlingar är på gång.
– Vi kan inte gå tillbaka till Malmö Isstadion, vi vill vara kvar här, säger Sylvegård.
Skriv kommentar