"Vill nå deras deras enorma supporterskara"

Leo Vegas grundades 2011 i Sverige och har sedan dess vuxit stadigt. Spelkoncernen har idag fler än 1 000 anställda över flera europeiska kontor med huvudkontori Stockholm medan den operativa staben verksamheten sker på Malta.
På lördagen avslöjades att Leo Vegas  har enats om ett nytt globalt partnerskap med italienska storklubben Inter och skat pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor samt arenan San Siro.
Inters enorms stadion, San Siro där det vanligtvis är desto flera människor, i synnerhet när det är match
 Konncernen erbjuder online casino, live casino och vadhållning fördelat på tio varumärken och åtta jurisdiktioner och vill säkerställa en ökad global varumärkeskännedom samt en större synlighet mot fotbollsfans och Inters 508 miljoner supportrar världen över.  
Partnerskapet med Inter gäller till och med säsongen 2024/2025. Under tiden kommer koncernens infotainment-hemsida LeoVegas.news:s logotyp att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor under Serie A-, Coppa Italia- och Champions League-matcher. Dessutom ska varumärket synas på både hemmaarenan San Siro och träningsanläggningen Suning Training Centre. 
Inter har 508 miljoner supportrar världen över, varav 83 miljoner bor i Europa. Samtidigt uppgår följarantalet på sociala medier till 58 miljoner. Så La Vegas exponeras för åtskilliga människor. 
“Vi är glada över att skala upp samarbetet mellan Inter och LeoVegas.News efter bara sex månader, och det nya avtalet är ett kvitto på att säsongens första hälft har varit väldigt framgångsrikt. Efter vårt träningsläger på Malta bestämdes att vi ska stärka banden till Inter, säger Alessandro Antonello, CEO Corporate på FC Internazionale Milano. 
”Jag är jätteglad över partnerskapet med Inter och att vi kan sammanföra våra varumärken med deras enorma supporterskara. En av koncernens strategier är att accelerera den globala synligheten inom sportspel, säger Niklas Lindahl, CMO på LeoVegas Group.
Med 19 Serie A-titlar och tre titlar i Europacupen/Champions League är Inter en av Italiens mest framgångsrika klubbar och ett av världens mest värdefulla fotbollsvarumärken. Klubbens genomsnittliga publiksiffra uppgår till 65 000 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Ishockeyförbundets licensnämnd får allt fler ärenden på sitt bord. I helgen rapporterade allsvenska Tingsryd ett minusresultat på 4 miljoner kronor.
Licenskravet är tydligt; den 30 april 2024 ska förening kunna redovisa ett eget kapital på minst åtta procent i relation till intäkterna enligt årsredovisningen.

Diskussionen om VAR eller inte är ständigt pågående.

Såg ni vad som hände i England?

De engelska fotbollsklubbarna röstade under ett möte om ett förslag att avskaffa videogranskningstekniken.

Endast en klubb röstade för.

Bollen är deras gemensamma intresse, i samma grad som de borde bry sig om att de har samma jordklot att dela på. De borde de inse i högre grad.
Mindre matsvinn, mer sopsortering och betydelsen av att vara generös och vinsten av att vara bussig mot kompisar – det blir Gothia Cups och Partille Worlds nya betoning,– i  klartext - ekologisk och social hållbarhet. Det ska sommaren 70 000 cupgäster i Göteborg inse.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Försäkringsbolaget Folksam visar prov på hur kreativitet och egen vinning kan ge  ett lyckat sponsoravtal. Men så har bolaget och Svenska Fotbollförbundet variit partners i över 60 år. Nu har parterna enats om en förlängning och samtidigt utökat sitt samarbete Det nya avtalet gäller till och med  2026.

Handbollsföreningen IFK Karlskrona  sålde den första win-winlotten i ideella Folkspels nya föreningslotteri,  Joyna. För det belönas de med 100 000 kronor som går direkt till föreningens verksamhet.
- Välkomna pengar till vår förening! En n härlig sommarpresent, säger Mats Lindau, förre storspelaren som i dag är sportchef i föreningen. 

Förra sommaren lanserades Sportscom med professionell livekommentering  . Nu läggs den digitala sportradion ned.

– Ett jättetråkigt beslut, säger grundaren Ola Heffler.

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.