"Vill nå deras deras enorma supporterskara"

Leo Vegas grundades 2011 i Sverige och har sedan dess vuxit stadigt. Spelkoncernen har idag fler än 1 000 anställda över flera europeiska kontor med huvudkontori Stockholm medan den operativa staben verksamheten sker på Malta.
På lördagen avslöjades att Leo Vegas  har enats om ett nytt globalt partnerskap med italienska storklubben Inter och skat pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor samt arenan San Siro.
Inters enorms stadion, San Siro där det vanligtvis är desto flera människor, i synnerhet när det är match
 Konncernen erbjuder online casino, live casino och vadhållning fördelat på tio varumärken och åtta jurisdiktioner och vill säkerställa en ökad global varumärkeskännedom samt en större synlighet mot fotbollsfans och Inters 508 miljoner supportrar världen över.  
Partnerskapet med Inter gäller till och med säsongen 2024/2025. Under tiden kommer koncernens infotainment-hemsida LeoVegas.news:s logotyp att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor under Serie A-, Coppa Italia- och Champions League-matcher. Dessutom ska varumärket synas på både hemmaarenan San Siro och träningsanläggningen Suning Training Centre. 
Inter har 508 miljoner supportrar världen över, varav 83 miljoner bor i Europa. Samtidigt uppgår följarantalet på sociala medier till 58 miljoner. Så La Vegas exponeras för åtskilliga människor. 
“Vi är glada över att skala upp samarbetet mellan Inter och LeoVegas.News efter bara sex månader, och det nya avtalet är ett kvitto på att säsongens första hälft har varit väldigt framgångsrikt. Efter vårt träningsläger på Malta bestämdes att vi ska stärka banden till Inter, säger Alessandro Antonello, CEO Corporate på FC Internazionale Milano. 
”Jag är jätteglad över partnerskapet med Inter och att vi kan sammanföra våra varumärken med deras enorma supporterskara. En av koncernens strategier är att accelerera den globala synligheten inom sportspel, säger Niklas Lindahl, CMO på LeoVegas Group.
Med 19 Serie A-titlar och tre titlar i Europacupen/Champions League är Inter en av Italiens mest framgångsrika klubbar och ett av världens mest värdefulla fotbollsvarumärken. Klubbens genomsnittliga publiksiffra uppgår till 65 000 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Brommapojkarna har sålt spelare i  rekordomfattning de senaste två åren. Det har varit så lukrativt att styrelsen nu har mod att säga nej till anbud på forwarden Alladoh  Det är vad Sportbladet uppger på tisdagseftermiddagen

Utredningen för tryggare idrottsevenemang” har överlämnats till regeringen. Ett av förslagen som utredaren presenterar är en ny lag för kamerabevakning som ger arrangörer möjlighet att dela och hantera kameramaterial kopplade till misstänkta brott.

22-27 juli är det damfotboll som gäller mitt i största semesterperioden. EM för damer avgörs i Schweiz. SVT delar mästerskapet med Viaplay och sänder bland annat Sveriges premiär mot Danmark och Sveriges eventuella kvartsfinal. 

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

Finansmannen Christer Gardell lättar på oplånboken igen. Vill han stötta r OS-guldmedaljörerna i beachvolleyboll, David Åhman och Jonatan Hellvig.

– De är fantastiskt duktiga idrottare och de är jättefina förebilder, säger Gardell till SVT Sport.

Folkspel är föreningslivet eget lotteriaktör. Sedan och erbjuder bland annat föreningslivet ett digitalt lotteri som heter JOYNA. I det ingår premiumvinsten win-win. En prenumerant vinner 100 000 kronor. Dessutom går samma summa till den förening eller organisation som sålt lotten.

I senaste dragningen gick vinsten till breddföreningen med fotboll och innebandy i sin verksamhet, Luleå SK.

Svenskarna är vana vid att det finns TV-bilder från allsköns idrott, oavset var och när något utspelas . Nu kommer något alldeles unikt.Streamingtjänsten Pluto TV intyroducerar ett samarbete  via All Women’s Sports och Sportkanalen AWSN Network för att dygnet runt kunna sända damsport tillgängligt för svenska TV-tittare – helt gratis dygnet runt. Utbudet ska omfatta  över 2 500 timmar direktsänd damsport årligen

En drömaffär. Öster från  Växjö fick möjlighet att värva Allsvenska 19-årige Youssoupha Sanyang i fjol. Nu får Växjö-klubben möjlighet att tjäna närmare 40 miljoner när tjeckiska mästarlaget Slavia Prag i en rekordaffär vill köpa den tekniske fotbollsspelaren frpn Gambia.

Han  har imponerat stort i inledningen av allsvenskan med sin fart och teknik. På det viset har han blivit uppmärksammad och även blivit en publikfavorit.