"Vill nå deras deras enorma supporterskara"

Leo Vegas grundades 2011 i Sverige och har sedan dess vuxit stadigt. Spelkoncernen har idag fler än 1 000 anställda över flera europeiska kontor med huvudkontori Stockholm medan den operativa staben verksamheten sker på Malta.
På lördagen avslöjades att Leo Vegas  har enats om ett nytt globalt partnerskap med italienska storklubben Inter och skat pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor samt arenan San Siro.
Inters enorms stadion, San Siro där det vanligtvis är desto flera människor, i synnerhet när det är match
 Konncernen erbjuder online casino, live casino och vadhållning fördelat på tio varumärken och åtta jurisdiktioner och vill säkerställa en ökad global varumärkeskännedom samt en större synlighet mot fotbollsfans och Inters 508 miljoner supportrar världen över.  
Partnerskapet med Inter gäller till och med säsongen 2024/2025. Under tiden kommer koncernens infotainment-hemsida LeoVegas.news:s logotyp att pryda dam- och herrlagens tränings- och uppvärmningströjor under Serie A-, Coppa Italia- och Champions League-matcher. Dessutom ska varumärket synas på både hemmaarenan San Siro och träningsanläggningen Suning Training Centre. 
Inter har 508 miljoner supportrar världen över, varav 83 miljoner bor i Europa. Samtidigt uppgår följarantalet på sociala medier till 58 miljoner. Så La Vegas exponeras för åtskilliga människor. 
“Vi är glada över att skala upp samarbetet mellan Inter och LeoVegas.News efter bara sex månader, och det nya avtalet är ett kvitto på att säsongens första hälft har varit väldigt framgångsrikt. Efter vårt träningsläger på Malta bestämdes att vi ska stärka banden till Inter, säger Alessandro Antonello, CEO Corporate på FC Internazionale Milano. 
”Jag är jätteglad över partnerskapet med Inter och att vi kan sammanföra våra varumärken med deras enorma supporterskara. En av koncernens strategier är att accelerera den globala synligheten inom sportspel, säger Niklas Lindahl, CMO på LeoVegas Group.
Med 19 Serie A-titlar och tre titlar i Europacupen/Champions League är Inter en av Italiens mest framgångsrika klubbar och ett av världens mest värdefulla fotbollsvarumärken. Klubbens genomsnittliga publiksiffra uppgår till 65 000 

Skriv kommentar

Idrottens Affärers artikelkommentarer modereras aldrig i förväg. Därför omfattas de inte av utgivningsbeviset utan varje person som skriver en kommentar står själv som ansvarig.
CAPTCHA
För att kunna stoppa spamrobotar på Idrottensaffarer.se ber vi dig fylla i texten i bilden i rutan nedan.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.

Svensk ishockey sänker licenskravet för spel i SHL, SDHL och Hockeyallsvenskan. För Hockeyettan föreslås en ändring av kapitalkravet till enbart positivt eget kapital.

Beskedet innebär att de regelverk som funnits sedan 2017 läggs i papperskorg. 

Vi svenskar älskar vår fotboll – med alla dess brister.

 Avbrutna matcher, publikstörningar, hot och hat, vi bryr oss inte. Det spelar också mindre roll att herrallsvenskan rankingmässigt tillhör Europas svagaste, ligans utländska spelare är oftast inhyrda från Europafotbollens överskottslager.

Nu finns boken eller reglementet . Den som ger stöd för avstängning av besökare vid idrottsevenemang. Handboken är tillkommen via samverkan mellan Riksidrottsförbundet  tillsammans med representanter från Svenska Fotbollförbundet och Svenska Ishockeyförbundet.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

En prenumerant i handbollsklubben vann 100 000 på senaste dragningen i JOYNA, ett digitalt lotteri från ideella Folkspel. Samtidigt fick Rimbo HK, som sålde lotten, samma summa.

– Ett oerhört viktigt tillskott till vår verksamhet, säger styrelsemedlem Therese Hurtig.

Totalt har svenskt föreningsliv tjänat 319 miljoner på att sälja lotter från ideella Folkspel, föreningslivets eget lotteribolag, under det senaste verksamhetsåret.

–  En fantastisk siffra och en ökning med 25 miljoner kronor jämfört med föregående år, säger vd Hans Sahlin.

Se hela listan över vilka föreningar som sålt mest och hur mycket som har betalats ut till respektive län, idrott, Riksorganisation och förbund.

Tiden är inne… Svenska vinterhjältar  på skidor gör entré igen i TV. Den alpina säsongen drar igång på Viaplay Vinter.  Premiären sker i Sölden med storslalom för både damer och herrar. Men helgen bjudet ocks på ett antal fotbollsmatcher, eroende på vilken tv-kanal du har.

 

Du som gillar att se idrottsdramatik på TV får fullt upp i helgen. 

Mästartiteln är säkrad, men det betyder inte att arbetsro infinner  sig i Malmö FF. Många spelarfrågor behöver slutföras.

På tisdagen tillkännagav  MFF-ledningen att skyttekungen Isaac Kiese Thelin förlänger sitt kontrakt med MFF. Den 32-årige forwardens nya avtal gäller till och med 2026.