Hemlig OS-agent avslöjad

I offerten erbjuder sig ungraren Gabor Komyathy att "utföra speciella och hemliga uppdrag" åt kampanjen. Däremot framgår det inte av de bristfälliga fakturor som han lämnat vilka tjänster han senare kom att utföra. Det han uträttade kostade dock OS-kampanjen drygt en miljon kronor.
Totalt fakturerade Komyathy Stockholm 2004 1,3 miljoner kronor under sex månader.
Det var i mars 1997 som Komyathy skickade sin offert till Olof Stenhammar och bolagets andreman, Tommy Gustafsson, och som Stenhammar med små ändringar godkände, skriver Dagens Nyheter i fortsättningen på artikelserien om Stockholms OS-kampanj.
I förslaget erbjuder Komyathy sina tjänster till en kostnad av 10 000 dollar per månad, dock högst tio arbetsdagar per månad. Om Stockholm får spelen vill han dessutom ha en bonus på 30 000 dollar.

På lördag, 30 mars, inleds 100 års jubilerande allsvenskan i fotboll, i en tid när våld och allvarliga incidenter på läktaren har ökat kraftigt. Ansvariga inom polisen talar till och med om att supporters till  lag från Stockholm, Göteborg och Malmö har ”radikaliserats” och inte är främmande för omstörtande verksamhet.Enligt en kartläggning av SVT har 224 personer tillträdesförbud till den allsvenska premiären.

Vimmerby, cirka 15 000 invånare, är inte längre bara Astrid Lindgrens värld,  kändisar som Pippi Långstrump och Madicken har nu konkurrens av tätortens hockeylag som sensationellt klivit in i Hockeyallsvenskan, HA, efter seger i Hockeyettans kvalserie.

Jerry Andersson, 56, Mr Troja, fick för ett år sen beskedet via Facebook att han inte var önskvärd i Ljungbyföreningen längre. I dag presenterades han som ny i Växjö Lakers organisation.

”Gör golfen vildare”. Med den slogan lanserar Världsnaturfonden WWF och Svenska Golfförbundet (SGF) ett nytt  samarbete  En rad insatser ska gynna naturen – allt från blomsterängar för pollinerande insekter till att bygga bihotell.
Kampanjen Gör golfen vildare  riktas brett till både allmänheten, företag och organisationer.

Sedan starten 1991 har den ideella organisationen Folkspel, via främst BingoLotto och Sverigelotten, betalat ut uppemot 18 miljarder till svenskt föreningsliv.  Men det är inte nog.nu startar Folkspel Joyna, ett nytt digital tlotteri.

Lagom som många sportentusiaster hade fått ordning på valet av kanal och visste hur man tekniskt går tillväga – då lanseras en ny streamingtjänst och vänder upp och ned på allt som människor har lärt sig och vant sig vid. 

Köp – och säljfesten rasar med oförminskad intensitet i hockeyns högsta divisioner. Vad som tidigare dementerats med eftertryck blir den här årstiden till sanningar. Kontrakt rivs, och nya skrivs. 
Att SHL-lag har spelare i karantän, och vägrar  tillträde till omklädningsrum, har mindre betydelse – bara kontraktssumma och längd är tilltalande.